Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomalejší ferrari na světě předjede s přehledem i trabant

  9:06aktualizováno  9:06
Na první pohled vypadá jako supersportovní Ferrari FXX. Jen to divné jméno Fahrradi Farfalla, navíc vyvedené ve fontu italské značky, evokuje spíš čínskou kopii známého výrobce. Jenže tady jde o úplně něco jiného, rakouská firma si totiž ze všech parádně vystřelila.

Všechno vypadá jako u luxusního výrobce sportovních a závodních aut. Rakouská firma se jmenuje MT Racing, na propagačním videu má tým úbory známé z paddocku Formule 1 včetně sluchátek. Technici dolaďují detaily na počítačové telemetrii a popisují jeden papír na tabuli za druhým. Bude aerodynamika v pořádku? Je dobře naladěný podvozek?

Fotogalerie

Ale dál už je to jasná parodie. Ze záběrů je jasné, že auto má sice krásná a velká kola, ovšem se šířkou bicyklových ráfků. Pod zadní kapotou táhne, žádný motor tam není. Motor totiž musí do auta nejdřív nasednout. Protože Fahrradi Farfalla je šlapací auto.

Už samotný název auta je docela pěkná slovní hříčka. Fahrrad je německy bicykl a i na konci má podle autorů evokovat současnou i-manii po vzoru iPhonu či iPadu. Jenže je jasné, že stejně tak dobře ono "i" a vlastně celé jméno připomíná ferrari. Farfalla je pak v italštině motýl, což zase odkazuje na křídlové dveře vozítka, které se přes speciální převod mohou při šlapání otevřít.

Fahrradi Farfalla

Fahrradi Farfalla

Technická specifikace se vejde do pár řádků. Autoři vynechávají rozměry auta, lidský pohon má sílu třetinu koně a emise jsou čistě na pasažérech, respektive na jejich trávícím systému. Benzinu samozřejmě netřeba, důležité budou spíš občerstvovací zastávky. Auto se jistě bude líbit evropským úředníkům a možná by se hodilo i samotnému Ferrari, které by si s ním mohlo zásadně snížit emisní limity svého portfolia.

Ferdinand GT3 RS

Ferdinand GT3 RS

Fahrradi Farfalla není prvním počinem MT Racing. Loni nadšenci pod vedením Hannese Langedera vytvořili model Ferdinand GT3 RS. Na stejném principu postavené šlapací autíčko vypadá jako Porsche GT3 RS včetně obřího přítlačného křídla. A můžete hádat dvakrát, proč se jmenuje zrovna Ferdinand. Jen drátěná karoserie ještě nebyla tak precizně obalená izolepou jako u šlapacího ferrari.

Oba šlapací "supersporty" bez problémů předjede i zhuntovaný trabant, který se jim podobá lehkou stavbou karoserie a rámovou konstrukcí. Jenže s ním tolik parády nikdo neudělá, za ferdinandem a za fahrradi se totiž otočí úplně každý.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.