Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sláva jednoduchosti: vodíkový Mercedes F-Cell Roadster Concept

aktualizováno 
Vypadá to jako garážový speciál, jaký jsme si stavěli zamlada z toho, co se našlo ve sklepě. Má to ale značku Mercedes, sedadla z uhlíkových vláken a jezdí to na vodík. Nejnovější koncept německé automobilky postavili její stážisté.

Mercedes F-Cell Roadster Concept | foto: Mercedes

Ještě než nás začaly zajímat holky a bylo brzo na hrušky v sousedově zahradě, trávili jsme celé dny stavbou "kárek". Měly podvozek z kočárku, brzdilo se levou-neprošlapanou teniskou a aerodynamiku vylepšil letní účes "na trestance". Mládež dneška už s kladivem a drátem při stavbě speciálů pro závody přes náves nevystačí...

Sto padesát mladých nadějí automobilového designu a konstrukce tak trávilo rok práce na F-Cell Roadsteru ve vývojovém centru Mercedesu.

Mercedes F-Cell Roadster Concept

"Ulítlý" koncept, odkazující na slavný Patent Motorwagen pana Benze z roku 1886, pohání, jak se na třetí tisíciletí patří, palivové články. Vodíkový pohon je zabalený do materiálů a technologií hodných speciálních pojízdných laboratoří formulí 1. Dvojice sedadel je samozřejmě vytvarovaná z karbonu a potažená kůží a panely minimalistické karoserie jsou vyrobené z laminátu.

Mercedes F-Cell Roadster Concept se řídí "by wire", tedy "po drátech", což znamená, že mezi volantem a koly není pevná vazba, jen kabely přenášející informace. A volant vlastně taky ani nepoznáte, k řízení postačí joystick.

Vzadu uložený vodíkový "motor" s výkonem 1,2 kilowattu uděluje téhle "kárce" moderního věku dojezd 350 kilometrů. Maximálně ujede za hodinu 25 kilometrů.

Mercedes F-Cell Roadster Concept
Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.