Mercedes F-Cell Roadster Concept

Mercedes F-Cell Roadster Concept | foto: Mercedes

Sláva jednoduchosti: vodíkový Mercedes F-Cell Roadster Concept

  • 6
Vypadá to jako garážový speciál, jaký jsme si stavěli zamlada z toho, co se našlo ve sklepě. Má to ale značku Mercedes, sedadla z uhlíkových vláken a jezdí to na vodík. Nejnovější koncept německé automobilky postavili její stážisté.

Ještě než nás začaly zajímat holky a bylo brzo na hrušky v sousedově zahradě, trávili jsme celé dny stavbou "kárek". Měly podvozek z kočárku, brzdilo se levou-neprošlapanou teniskou a aerodynamiku vylepšil letní účes "na trestance". Mládež dneška už s kladivem a drátem při stavbě speciálů pro závody přes náves nevystačí...

Sto padesát mladých nadějí automobilového designu a konstrukce tak trávilo rok práce na F-Cell Roadsteru ve vývojovém centru Mercedesu.

Mercedes F-Cell Roadster Concept

"Ulítlý" koncept, odkazující na slavný Patent Motorwagen pana Benze z roku 1886, pohání, jak se na třetí tisíciletí patří, palivové články. Vodíkový pohon je zabalený do materiálů a technologií hodných speciálních pojízdných laboratoří formulí 1. Dvojice sedadel je samozřejmě vytvarovaná z karbonu a potažená kůží a panely minimalistické karoserie jsou vyrobené z laminátu.

Mercedes F-Cell Roadster Concept se řídí "by wire", tedy "po drátech", což znamená, že mezi volantem a koly není pevná vazba, jen kabely přenášející informace. A volant vlastně taky ani nepoznáte, k řízení postačí joystick.

Vzadu uložený vodíkový "motor" s výkonem 1,2 kilowattu uděluje téhle "kárce" moderního věku dojezd 350 kilometrů. Maximálně ujede za hodinu 25 kilometrů.

Mercedes F-Cell Roadster Concept