Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavné studio Pininfarina bude vyvíjet auta pro Írán

  10:15aktualizováno  10:15
Italská designérská firma Pininfarina uzavřela dohodu s íránskou automobilkou Iran Khodro o vývoji modulární platformy pro výrobu nejméně čtyř modelů aut. Hodnota tříleté dohody činí zhruba 70 milionů eur (1,9 miliardy Kč), uvedlo studio, které proslulo hlavně návrhy ferrari.

Vůbec nejslavnějším výtvorem studia je futuristické Ferrari Modulo, prototyp z roku 1970 patří k nejslavnějším automobilovým konceptům vůbec. | foto: Pininfarina

Pininfarina není jen designérské studio, další divize firmy umí zajistit projekt také po inženýrské stránce. Pininfarina má podle nové dohody mít na starosti koncepci platformy, styl vozů, inženýrský vývoj a virtuální a fyzické ověření výroby, uvedla agentura ANSA. Generální ředitel Silvio Pietro Angari uvedl, že dohoda je dalším významným krokem v expanzi na trzích tzv. nové hedvábné stezky a v zemích Blízkého východu.

Íránský automobilový trh je největší na Blízkém východě. Automobilový průmysl je považován za největší neropný sektor v zemi, na hrubém domácím produktu se podílí téměř deseti procenty. V roce 2011 se v zemi vyrobilo 1,6 milionu aut, z toho zhruba polovinu vyrobila Iran Khodro, uvedl íránský zpravodajský server Tasmin. Více o íránském autoprůmyslu čtěte zde.

Fotogalerie

Společnost Pininfarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století.

Naposledy o sobě dala výrazně vědět na autosalonu v Šanghaji, kde se s třemi prototypy od Pininfariny představila hongkongská start-upová automobilka Hybrid Kinetic Group.

Autosalon Šanghaj 2017

Designérskou studii si u Pininfariny objednal také Zetor. Výrobce traktorů se s pohledným konceptem prezentuje po celém světě.

Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech než v automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Většinový podíl v ní vlastní indická průmyslová skupina Mahindra.

Autoři: ,




Nejčtenější

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.