Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavné studio Pininfarina bude vyvíjet auta pro Írán

  10:15aktualizováno  10:15
Italská designérská firma Pininfarina uzavřela dohodu s íránskou automobilkou Iran Khodro o vývoji modulární platformy pro výrobu nejméně čtyř modelů aut. Hodnota tříleté dohody činí zhruba 70 milionů eur (1,9 miliardy Kč), uvedlo studio, které proslulo hlavně návrhy ferrari.

Vůbec nejslavnějším výtvorem studia je futuristické Ferrari Modulo, prototyp z roku 1970 patří k nejslavnějším automobilovým konceptům vůbec. | foto: Pininfarina

Pininfarina není jen designérské studio, další divize firmy umí zajistit projekt také po inženýrské stránce. Pininfarina má podle nové dohody mít na starosti koncepci platformy, styl vozů, inženýrský vývoj a virtuální a fyzické ověření výroby, uvedla agentura ANSA. Generální ředitel Silvio Pietro Angari uvedl, že dohoda je dalším významným krokem v expanzi na trzích tzv. nové hedvábné stezky a v zemích Blízkého východu.

Íránský automobilový trh je největší na Blízkém východě. Automobilový průmysl je považován za největší neropný sektor v zemi, na hrubém domácím produktu se podílí téměř deseti procenty. V roce 2011 se v zemi vyrobilo 1,6 milionu aut, z toho zhruba polovinu vyrobila Iran Khodro, uvedl íránský zpravodajský server Tasmin. Více o íránském autoprůmyslu čtěte zde.

Fotogalerie

Společnost Pininfarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století.

Naposledy o sobě dala výrazně vědět na autosalonu v Šanghaji, kde se s třemi prototypy od Pininfariny představila hongkongská start-upová automobilka Hybrid Kinetic Group.

Autosalon Šanghaj 2017

Designérskou studii si u Pininfariny objednal také Zetor. Výrobce traktorů se s pohledným konceptem prezentuje po celém světě.

Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech než v automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Většinový podíl v ní vlastní indická průmyslová skupina Mahindra.

Autoři: ,



Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

Vědci zkoumají únavu řidičů: Britové analyzují hlas, Ford má čepici

Bezpečnostní čepice Ford

Únava za volantem je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Přitom sami řidiči nejsou schopní posoudit, zda už...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.