Slavné studio Pininfarina bude vyvíjet auta pro Írán

  10:15aktualizováno  10:15
Italská designérská firma Pininfarina uzavřela dohodu s íránskou automobilkou Iran Khodro o vývoji modulární platformy pro výrobu nejméně čtyř modelů aut. Hodnota tříleté dohody činí zhruba 70 milionů eur (1,9 miliardy Kč), uvedlo studio, které proslulo hlavně návrhy ferrari.

Vůbec nejslavnějším výtvorem studia je futuristické Ferrari Modulo, prototyp z roku 1970 patří k nejslavnějším automobilovým konceptům vůbec. | foto: Pininfarina

Pininfarina není jen designérské studio, další divize firmy umí zajistit projekt také po inženýrské stránce. Pininfarina má podle nové dohody mít na starosti koncepci platformy, styl vozů, inženýrský vývoj a virtuální a fyzické ověření výroby, uvedla agentura ANSA. Generální ředitel Silvio Pietro Angari uvedl, že dohoda je dalším významným krokem v expanzi na trzích tzv. nové hedvábné stezky a v zemích Blízkého východu.

Íránský automobilový trh je největší na Blízkém východě. Automobilový průmysl je považován za největší neropný sektor v zemi, na hrubém domácím produktu se podílí téměř deseti procenty. V roce 2011 se v zemi vyrobilo 1,6 milionu aut, z toho zhruba polovinu vyrobila Iran Khodro, uvedl íránský zpravodajský server Tasmin. Více o íránském autoprůmyslu čtěte zde.

Fotogalerie

Společnost Pininfarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století.

Naposledy o sobě dala výrazně vědět na autosalonu v Šanghaji, kde se s třemi prototypy od Pininfariny představila hongkongská start-upová automobilka Hybrid Kinetic Group.

Autosalon Šanghaj 2017

Designérskou studii si u Pininfariny objednal také Zetor. Výrobce traktorů se s pohledným konceptem prezentuje po celém světě.

Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech než v automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Většinový podíl v ní vlastní indická průmyslová skupina Mahindra.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Najdete na iDNES.cz