Vůbec nejslavnějším výtvorem studia je futuristické Ferrari Modulo, prototyp z roku 1970 patří k nejslavnějším automobilovým konceptům vůbec.

Vůbec nejslavnějším výtvorem studia je futuristické Ferrari Modulo, prototyp z roku 1970 patří k nejslavnějším automobilovým konceptům vůbec. | foto: Pininfarina

Slavné studio Pininfarina bude vyvíjet auta pro Írán

  • 5
Italská designérská firma Pininfarina uzavřela dohodu s íránskou automobilkou Iran Khodro o vývoji modulární platformy pro výrobu nejméně čtyř modelů aut. Hodnota tříleté dohody činí zhruba 70 milionů eur (1,9 miliardy Kč), uvedlo studio, které proslulo hlavně návrhy ferrari.

Pininfarina není jen designérské studio, další divize firmy umí zajistit projekt také po inženýrské stránce. Pininfarina má podle nové dohody mít na starosti koncepci platformy, styl vozů, inženýrský vývoj a virtuální a fyzické ověření výroby, uvedla agentura ANSA. Generální ředitel Silvio Pietro Angari uvedl, že dohoda je dalším významným krokem v expanzi na trzích tzv. nové hedvábné stezky a v zemích Blízkého východu.

Íránský automobilový trh je největší na Blízkém východě. Automobilový průmysl je považován za největší neropný sektor v zemi, na hrubém domácím produktu se podílí téměř deseti procenty. V roce 2011 se v zemi vyrobilo 1,6 milionu aut, z toho zhruba polovinu vyrobila Iran Khodro, uvedl íránský zpravodajský server Tasmin. Více o íránském autoprůmyslu čtěte zde.

Společnost Pininfarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století.

Naposledy o sobě dala výrazně vědět na autosalonu v Šanghaji, kde se s třemi prototypy od Pininfariny představila hongkongská start-upová automobilka Hybrid Kinetic Group.

Autosalon Šanghaj 2017

Designérskou studii si u Pininfariny objednal také Zetor. Výrobce traktorů se s pohledným konceptem prezentuje po celém světě.

Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech než v automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Většinový podíl v ní vlastní indická průmyslová skupina Mahindra.

,