Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavní karosáři věští budoucnost

aktualizováno 
Bertone, Giugiaro a Pininfarina představují italské karosářské dílny, které vymýšlejí na zakázku tvary automobilů pro velké výrobce a na autosalony vozí navíc i své vize karoserií budoucnosti. Jednou se jedná o luxusní roadster, jindy se objeví terénní automobil připomínající vozítko ze sci-fi románů.

A čas od času některá z vizí dospěje k sériové výrobě. To je případ Fordu StreetKa, který dostal zelenou letos v Ženevě a v roce 2003 začne bojovat o zákazníky.

Malý kabriolet na bází Fordu Ka bude vyrábět karosárna Pininfarina Ford bude již pátou značkou, pro niž italský malovýrobce pracuje. Již nějakou dobu totiž vyrábí speciální verze Ferrari, Alfy Romeo, terénního Mitsubishi, ve výrobě nechybí ani kupé a kabiolet pro francouzskou značku Peugeot.

Další italská karosárna Bertone, která se podílela na podobě Škody Favorit, zase spolupracuje s Oplem. Vedle Oplu Astra kupé a kabriolet letos vystavila studii rodinného Oplu Filo.

A konečně neméně uznávaná karosářská dílna jménem Giugiaro má vztahy s anglickým Astonem Martin, ale na výstavišti ukázala i speciální off-road s trubkovou karoserií.

Ford StreetKa půjde za dva roky do sériové výroby, o níž se postará Pininfarina. Cena malého kabrioletu by se v Německu měla pohybovat okolo 30 tisíc marek, to je zhruba půl milionu korun. Zda se objeví i v Česku není jisté, zájem totiž asi nebude velký.

Karosárna Giugaro vyrobila vůz pro původem německého fotografa Helmuta Newtona, který se proslavil například obrázky z prostředí světovémódy. Čtyřsedadlový terénní vůz má trubkovou karoserii a motor od japonské značky Mitsubishi.

Opel Filo podle návrhářů firmy Bertone. Dostatek prostoru pro nastupování a jednoduché ovládání charakterizují tuto studii, jejíž ovládání navrhla firma zabývající se vývojem letadel.

Tradičně překvapivé tvary má studie švýcarské firmy Rinspeed. Civilní formule s označením Advantige R má místo pouze pro řidiče.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.