Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slev na automobily díky daním přibylo

  10:20aktualizováno  10:20
Prodejci automobilů s nástupem jarní sezony otočili a přestali se bránit slevám, při nichž by zákazníkům umožnili okusit snížení cel a daně z přidané hodnoty z 22 na 19 procent.

U vozů by snížení daně mělo být nejlépe vidět, protože i na pár procentech lze ušetřit nemalé částky. U auta za půl milionu úspora činí 12 tisíc. U asijských značek navíc o sedm procent klesá clo na dovoz.

Automobilky toho využily různě, hodně záleží na značce a na modelu. Ale snaha prosadit se v době, kdy se auta hodně kupují, přiměla prodejce buď upravit ceník, nebo aspoň prohloubit akční nabídky na vybrané modely, s nimiž na jaře obvykle přicházejí.

Například značky Opel či Seat snížily oficiální ceník vesměs o dvě až tři procenta. Nissan šel ještě dál v souvislosti s poklesem cla, takže u dražších modelů snížil cenu o 50 tisíc korun.

"Ceny základních verzí všech modelových řad poklesnou o 2,5 procenta," uvedl Roman Šubert z Opelu. Jiné značky soustředily úsporu do slev na některé modely či do lepší výbavy.

Úspora je dobře vidět u luxusních vozů. Například BMW slibuje zákazníkům u trojkové řady ušetřit až sto tisíc korun. Podobně se zachovala i Škoda Auto, která nejlevnější fabii srazila o pět tisíc na 225 tisíc.

"Očekáváme, že prodejci soustředí daňovou výhodu do akčních nabídek konkrétních produktů," uvedl Petr Lehký ze Škofinu, který připravuje na fabie novou splátkovou akci.

U leasingu se daň naopak zvedá z pěti na 19 procent, což pro nákup běžných aut znamená zvýšení splátek o sto až dvě stě korun.

"Většina značek vtipně využila této nové situace. Byly by tyto akce dělaly stejně, protože od dubna do června je hlavní sezona, ale takto se jim vytvořil větší prostor," soudí šéf Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.

Autosalony se podle něho nyní mohou dostat také pod tlak kvůli menšímu papírování s ojetinami, ze kterých se nebude muset na celnicích odvádět clo ani daň z přidané hodnoty.

Šéf autobazaru AAA Anthony Denny nyní spouští novou kampaň, otevírá výkupnu ojetých automobilů v Nizozemsku a slibuje díky tamním množstevním slevám úsporu "o pět až deset procent".

Podle předsedy hospodářské komory Jaroslava Drábka o podobném kroku jako AAA uvažuje také další bazar, Auto Esa.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Ilustrační snímek

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal,...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Najdete na iDNES.cz