Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sloupky brání řidičům ve výhledu

aktualizováno  8:57
Zatímco u některých aut si konstruktéři poradili s předními sloupky tak, aby řidiči nebránily ve výhledu, u jiných vozů až nebezpečně skrývají před očima kus vozovky. Při odbočování tak může úplně zmizet z řidičova dohledu důležitá překážka v podobě jiného auta nebo chodce, varuje autoklub ADAC.

Nejhorší přední sloupek: Mitsubishi Colt CZ3 | foto: ADAC

Test se zaměřil na levou stranu interiéru auta, která je řidiči blíž a při výhledu hraje důležitější roli.
Nejhorší přední sloupky má podle zjištění německého autoklubu Mitsubishi Colt, Hyundai Santa Fe a SsangYong Rodius. Jejich majitelé se nemohou spoléhat na dobrý výhled do strany.

Naopak nejlepší hodnocení za tvarování této přední části karoserie dostaly vozy Renault Grand Espace a Citroën C4 Picasso. Škodovky se mezi nejlepší ani nejhorší desítkou hodnocených aut neobjevují.
Zajímavostí je, že srovnání vyhrál a zároveň také prohrál dvojitý přední sloupek, který často patří k vyšším velkoprostorovým autům.

Přední sloupek Renault Grand Espace

Přední sloupek Renaultu Grand Espace

Špatně vymyšlená konstrukce auta přitom může vést až k nehodám. Podle ADAC je příčinou každého sedmého silničního neštěstí, k němuž dojde mimo městský provoz, špatné odbočení.

Vedle nedostatečné pozornosti řidiče a špatného stavebního řešení křižovatek hraje při těchto střetech významnou roli chybějící výhled z auta, uvádí ADAC.

Vinu nesou obtloustlé přední sloupky karoserie. Prosadili si je designéři nebo konstruktéři kvůli aerodynamice auta, míní ADAC. A za to je kritizuje.

Autoklub v této souvislosti konstatuje, že mnohá auta vymyslí výrobci jakoby jen pro jízdu rovně a na dobrý výhled do stran zapomenou.

NEJLEPŠÍ
1. Renault Grand Espace
2. Citroën C4 Picasso
3. Daihatsu Trevis
4. Ford Galaxy
5. Mini Cooper
6. Nissan Micra
7. Opel Agila
8. Suzuki Splash
9. Ford Focus
10. Smart ForTwo cabrio
NEJHORŠÍ
1. Mitsubishi Colt CZ3
2. Hyundai Santa Fe
3. SsangYong Rodius 270
4. Dodge Nitro 2,8
5. Fiat Idea
6. Mercedes ML
7. Peugeot 307CC
8. BMW Z4
9. Jeep Grand Cherokee
10. Fiat Panda
Zdroj: ADAC

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.