Test se zaměřil na levou stranu interiéru auta, která je řidiči blíž a při výhledu hraje důležitější roli.
Nejhorší přední sloupky má podle zjištění německého autoklubu Mitsubishi Colt, Hyundai Santa Fe a SsangYong Rodius. Jejich majitelé se nemohou spoléhat na dobrý výhled do strany.
Naopak nejlepší hodnocení za tvarování této přední části karoserie dostaly vozy Renault Grand Espace a Citroën C4 Picasso. Škodovky se mezi nejlepší ani nejhorší desítkou hodnocených aut neobjevují.
Zajímavostí je, že srovnání vyhrál a zároveň také prohrál dvojitý přední sloupek, který často patří k vyšším velkoprostorovým autům.
Špatně vymyšlená konstrukce auta přitom může vést až k nehodám. Podle ADAC je příčinou každého sedmého silničního neštěstí, k němuž dojde mimo městský provoz, špatné odbočení.
Vedle nedostatečné pozornosti řidiče a špatného stavebního řešení křižovatek hraje při těchto střetech významnou roli chybějící výhled z auta, uvádí ADAC.
Vinu nesou obtloustlé přední sloupky karoserie. Prosadili si je designéři nebo konstruktéři kvůli aerodynamice auta, míní ADAC. A za to je kritizuje.
Autoklub v této souvislosti konstatuje, že mnohá auta vymyslí výrobci jakoby jen pro jízdu rovně a na dobrý výhled do stran zapomenou.
NEJLEPŠÍ | |
1. | Renault Grand Espace |
2. | Citroën C4 Picasso |
3. | Daihatsu Trevis |
4. | Ford Galaxy |
5. | Mini Cooper |
6. | Nissan Micra |
7. | Opel Agila |
8. | Suzuki Splash |
9. | Ford Focus |
10. | Smart ForTwo cabrio |
NEJHORŠÍ | |
1. | Mitsubishi Colt CZ3 |
2. | Hyundai Santa Fe |
3. | SsangYong Rodius 270 |
4. | Dodge Nitro 2,8 |
5. | Fiat Idea |
6. | Mercedes ML |
7. | Peugeot 307CC |
8. | BMW Z4 |
9. | Jeep Grand Cherokee |
10. | Fiat Panda |
Zdroj: ADAC |