Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slováci budou tolerovat malé množství alkoholu za volantem

aktualizováno 
Řidiči na slovenských silnicích zřejmě budou moci zasednout za volant s malým množstvím alkoholu v krvi. Vyplývá to z návrhu novely zákona, který schválila slovenská vláda.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Policie sice ani dnes podle svých pravidel takové řidiče nepokutuje, v zákoně však platí nulová tolerance alkoholu za volantem. Bude-li návrh schválen, budou ale policisté od ledna posuzovat řidiče přísněji, protože se sníží nyní tolerovaná míra alkoholu v krvi.

Ministerstvo zdravotnictví vyšlo v návrhu vstříc názoru odborníků, podle nichž lze naměřit alkohol v těle i po požití nealkoholického piva, léků, některých potravin či po použití ústní vody.

Bez sankcí by podle návrhu měli zůstat řidiči, jimž bude při dechové zkoušce naměřeno zhruba do 0,2 promile alkoholu. Někteří lidé by se tak zřejmě vyhnuli trestu například po vypití malého piva. V současnosti policie podle Viktora Plézela z policejního prezidia nepokutuje řidiče, jimž při dechové zkoušce naměří do 0,3 promile alkoholu.

"Již nyní respektujeme stanovisko těch odborníků a lékařů, kteří poukazují na to, že až 0,3 promile alkoholu může vyprodukovat sám organismus," uvedl Plézel. Autoři zákona rovněž argumentovali, že navrhované povolené množství alkoholu vyjadřuje i možnou odchylku přístroje.

Ľubomír Okruhlica z Centra pro léčbu drogových závislostí soudí, že tolerovaná hranice příliš neovlivní schopnost řídit motorové vozidlo.

"Není účelem, aby řidiči mohli pít malé množství alkoholu těsně před jízdou nebo dokonce po dobu jízdy, ale zákon má sloužit k tomu, aby nebyli trestáni lidé, kteří alkoholické nápoje nepožili," řekl Okruhlica.

Podle odborníků se nedá zevšeobecnit, po jakém množství alkoholu si lidé mohou sednout za volant bez obav. U každého je to totiž individuální, vysvětlil Okruhlica. Doporučil řidičům, aby si koupili přístroje na měření alkoholu, chtějí-li mít jistotu, že jim alkohol policie nezjistí.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.