Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slováci mají nový závodní okruh Slovakiaring

aktualizováno 
Orechová Potôň je jediná obec, kde můžete zapomenout na padesátku. Necelých čtyřicet kilometrů na východ od Bratislavy tam začátkem října otevřeli nový závodní okruh. Z Brna je to 175 kilometrů.

Slovakiaring | foto: danyctr.rajce.net

Slovakiaring vyrostl na 85hektarovém pozemku nedaleko Dunajské Stredy v obci Orechová Potôň. Trať s délkou až 5,922 kilometru navrhl rakouský architekt závodních okruhů Hans Roth. "Chtěl jsem vytvořit rychlou a plynulou trať, aby se lišila od jiných současných okruhů, kde se preferuje hlavně zrychlení," vysvětlil pro České Motocyklové Noviny. Okruh je postavený tak, že se dá využívat obousměrně.

Multifunkční okruh nabízí šest variant trati: od 2632 metrů do 5922. Prozatím stojí tisícimístná tribuna. Plánují se ovšem ještě další, včetně přírodních. Cílem je kapacita kolem 50 tisíc diváků. Za projektem Slovakiaringu stojí společnosti Kayak a Tradeform Finance Limited, návratnost investice předpokládají za osm až deset let. Se stavbou okruhu začali loni v listopadu, doposud stál 21,6 milionu eur, investor plánuje proinvestovat ještě další 3,3 miliony eur.

Slovakiaring

"Okruh leží ve vhodném klimatickém pásmu (v tzv. srážkovém stínu - pozn.red.) a jeho dostupnost, jen 36 kilometrů od Bratislavy, je velmi výhodná," řekl pro sme.sk generální ředitel okruhu Pavel Čulík.

"Výstavbu podporoval region, nesetkali jsme se se žádnými těžkostmi," doplnil. Nalákat chtějí jezdce z Česka, Maďarska i Rakouska. Traťová komisaři Slovakiaringu se školili mimo jiné na brněnském Masarykově okruhu a slavném Hungaroringu. Oběma by mohl nový okruh časem konkurovat.

Snem je F1

Sportovní ředitel Ladislav Šnegoň označil první slovenský okruh za výjimečný. "Má rychlé i technické pasáže, v táhlých obloucích se těžko hledá optimální stopa. Bude to těžká trať i pro zkušené jezdce," varuje.

Na 900 metrů dlouhé a dvacet metrů široké cílové rovince se nejsilnější auta rozjedou až na třístovku. Snegoň pro sme.sk prozradil, že chystají závody dragsterů, pro které bude cílová rovinka prodloužena na 1144 metrů.

Slovakiaring

Fotogalerii z nové slovenského okruhu najdete na RAJČE.NET

První závody odstartují na Slovakiaringu příští rok, snem pro vzdálenou budoucnost je Formule 1. "Na formuli 1 je třeba dorůst," říká Pavel Čulík..

Slovakiaring už má za sebou první testovací jízdy. Prozatím neoficiální traťový rekord je 2:08 minuty. Motorkáři zaplatí za den jízd ve volných dnech kolem sta eur. Třicetiminutové volné jízdy pořídí za 15-20 eur.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.