Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia cee'd pro drsňáky: motor vzadu a pohon zadních kol

aktualizováno 
Slovenský úpravce Mito Motorsport nebyl spokojený s vlastnostmi Kii cee'd první generace, kterou používal pro závody do vrchu. Auto tak zcela překopal. Upravená bestie má zatím výkon 200 koní a čeká na úplně nový body kit.

Kia Ceed v úpravě Mito Motorsport a DURCI design | foto: DURCI design - Petrolheads.sk

U původního cee'du vadilo úpravci především rozložení hmotnosti s těžkým dvoulitrovým dieselem pod přední kapotou. To, co u sériového auta v běžném provozu funguje docela dobře, se pro závody nehodí. A to samé co o motoru nad přední nápravou platí i o samotném standardním pohonu této nápravy. Majitel jen lehce upraveného auta se dohodl s úpravcem Mito Motorsport a designérem D.U.R.C.I design na velmi razantní úpravě celého auta.

Fotogalerie

Motor se přestěhoval dozadu, místo zadních sedadel a nad zadní nápravu. Místo předních kol bude pohánět zadní nápravu. Umístění motoru téměř doprostřed auta má výrazný vliv na dobré rozložení hmotnosti a pohon zadních kol je prostě klasika, která se dnes běžné sériové produkci kvůli snížení nákladů vyhýbá.

Pohon zadních kol má i jiné výhody, auto je pak ovladatelnější. Kola přední nápravy mají totiž na starosti jen vedení vozu (řízení), nemusí přetáčet sílu od motoru. Geometrie přední nápravy tak může být nastavena víc ve prospěch ovladatelnosti. "Zadokolku" navíc umí zkušený řidič ovládat – řídit v zatáčce – plynem. Při akceleraci se každé auto "opře" o zadní kola. U auta s poháněnou zadní nápravou se tak lépe přenese síla na silnici.

Odborný magazín Petrolheads.sk uvádí, že přemístění motoru a změna pohonu už úspěšně proběhla, a to včetně nezbytného přepracování všech dalších mechanických součástí a elektroinstalace.

Dvoulitrový diesel cee'du už prošel také úpravou, ale ještě ne finální. Zatím nabízí 200 koní (147 kW) a točivý moment 520 Nm, úpravce ale slibuje další zvýšení výkonu. V sériovém provedení měl přitom tento motor 140 koní (103 kW) a točivý moment 320 Nm. V současné době ho Kia už do řady cee'd včetně druhé generace auta nemontuje. V nabídce dvoulitr nahradila šestnáctistovka v několika výkonových variantách.

Ještě než se upravený cee'd dočká dalšího zvýšení výkonu motoru, dostane nový kabát podle návrhu designérského studia D.U.R.C.I design. Sám autor návrhu uvádí, že body kit je výrazný, ale zcela funkční. Přední část zůstala téměř nezměněna, přibyl jen výraznější spodní spoiler. Výrazně ven musely lemy blatníků, které spojuje masivní práh. Otvor na přední kapotě pomůže přítlaku na přední nápravu. Výrazněji upravené zadní partie slouží k odvodu tepla od motoru. Nejvýraznějším prvkem pak bude mohutné zadní křídlo, to podle autora návrhu velmi pomáhá pro přítlak zadní nápravy.

Ještě nehotové auto bez body kitu se ukázalo veřejnosti na dni otevřených dveří slovenského závodu Kii v Žilině. A auto prý výrazně zabodovalo jak u návštěvníků, tak u vedení automobilky.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz