Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenská Kia ED - první oficiální fotografie

  18:40aktualizováno  18:40
Korejská automobilka Kia dnes oficiálně ukázala konečnou podobu očekávané novinky ze Slovenska. Jméno ED je však jen prozatímní.

Zavedeným značkám, které okupují nejexponovanější automobilovou třídu pojmenovanou "nižší střední", končí zlaté časy. Novinky dravých korejských automobilek míří právě proti nim.

Ještě letos vyráží ze slovenské Žiliny do boje nová kia, prozatím ukrytá pod kódovým označením ED. První obrázky ukázala automobilka právě nyní, při příležitosti zahájení autosalonu v Londýně.

Kia už dávno není popelkou mezi značkami, které nabízejí starému kontinentu svá auta, právě naopak. Patří k nejrychleji rostoucím výrobcům.

Nový model, jehož předobrazem byl letos v Ženevě představený koncept Cee´d, má výrazně promluvit do prodejů v tzv. golf-třídě a upevnit pozici značky na evropských trzích.

"Nový model nese prozatím označení ED, které říká že jde o ´Evropský Design´," říká viceprezident Kia Motors Europe Jean Charles Lievens. "Byl vytvořený v Evropě pro Evropu tak, aby maximálně uspokojil požadavky evropských zákazníků," dodává.

Do začátku vyrazí 4,2 metru dlouhé auto s nabídkou čtyř motorů. Ke třem benzinovým s objemem 1,4; 1,6 a 2,0 (CVVT) litru bude k mání ještě turbodiesel 1,6 CRDi VGT.

ED se chlubí velkorysým rozvorem 2,65 metru. Automobilka slibuje prostorný interiér poskytující bezpečí a komfort.

Evropská kia se bude vyrábět v prvním evropském závodě automobilky u slovenské Žiliny a v bude se prodávat výhradně v Evropě. Zahájení prodejů je naplánováno na letošní prosinec.

Jako první bude k mání pětidveřový hatchback, příští rok ještě přibude kombík a sportovní verze se třemi dveřmi.

První setkání naživo proběhne na zářijovém autosalonu v Paříži, tam bude také oznámeno konečné jméno nového modelu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.