Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenská kia má konečně jméno

  14:52aktualizováno  14:52
Nová evropská kia už má své pravé jméno. Model korejské automobilky, který vyrazí bojovat proti astrám, octaviím, focusům a golfům z mola pařížského autosalonu, také poprvé ukazuje interiér.

Kia Cee´d | foto: Kia

Výrobní závod automobilky Kia ve slovenských Gbelanech v současné době rozbíhá výrobu. Zatímco o lehkých SUV Sportage je známo téměř vše, o třetí výrobní řadě v nedaleké budoucnosti dost možná není dosud ani rozhodnuto.

Tak je nejzajímavější druhá výrobní linka, z níž začínají sjíždět moderně tvarované kompaktní hatchbacky, které již brzy hlasitě promluví do prodejních statistik nových vozů nejen v ČR a SR.

Letos v Ženevě přestavená studie cee’d již pozitivně zodpověděla palčivou otázku, jak bude korejský golfobijec, zkonstruovaný v Evropě pro Evropu, vypadat, ohledně jeho jména však konstruktéři tajemně mlčeli. A novinářům také neukázali interiér, čímž zavdali hned dvě horká témata k diskuzím.

Obě tyto otázky jsou nyní již minulostí – z Koreje přišly oficiální odpovědi. Novináři již nemusejí používat pracovní označení ED, už mohou slovenskou eurokorejku oslovovat jejím pravým jménem. Představuje se – Kia Cee’d!

V Paříži, kde si odbude oficiální výstavní premiéru, se tedy představí vůz se stejným tvarem i jménem, jako o půl roku dříve nad Ženevským jezerem. A bude mít otevřené dveře, za ktrými bude k vidění zhruba toto. I když si odmyslíme nadstandardní kožené čalounění, nevypadá interiér na obrázcích vůbec špatně.

Šéfům koncernu se tedy podařilo překvapení – že zůstane u tohoto neobvykle psaného jména, čekal jen málokdo. Přitom netvoří jen fonetickou shodu se slovem "seed", další významem jsou dvě spojené zkratky CE jako european community a ED jako european design.

Sebevědomě tvarovaný kompakt zahájí svou kariéru již letos jako pětidveřový hatchback, příští rok budou následovat třídveřová verze a kombi. O pohon se vedle osvědčených zážehových čtyřválců 1.4, 1.6 a 2.0 postará i nový turbodiesel 1.6 CRDi VGT.

Argumentem pro urostlé Evropany, proč kupovat 4,2 m dlouhý hatchback, bude vnitřní prostor, daný rozvorem 2,65 m, tedy o více než 7 cm více, než má Octavia II. Bude-li chystané kombi podobně elegantní, jako dynamicky tvarovaný hatchback, bude mít o úspěch, zejména s moderním turbodieselem a za solidní cenu, předem postaráno.

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena již v roce 1944. Svou samostatnou dráhu na dříve zaostalém a relativně izolovaném korejském poloostrově završila krachem, který v roce 1997 postrčil doposud prudce rostoucí jihokorejskou ekonomiku do kalných vod tehdy zuřící východoasijské finanční krize.

Vládním rozhodnutím v rámci řešení krize pak došlo v roce 1998 ke spojení s tehdy již velmi silným koncernem Hyundai, který se tomuto kroku bránil.

Původně násilné spojení však funguje a koncern Hyundai-Kia Automotive Group v současné době patří mezi nejrychleji rostoucí výrobce automobilů na světě. Kia vyrábí ve 12 závodech v sedmi zemích 1,1 milionu aut ročně a prodává je ve 160 zemích. 35 tisíc zaměstnanců generuje roční tržbu 16 miliard amerických dolarů.

Kia má nového designéra od Volkswagenu
S koncem prázdnin vymění korejská automobilka šéfdesignéra. Novou hlavou výtvarníků oblékajících  kie bude od 1. záři Peter Schreyer, který ke korejskému výrobci zamířil od VW.

Peter Schreyer (ročník 1953) pracoval dlouhá léta pro Audi, kde se mimo jiné podílel na tvorbě bauhaus-designu kultovního TTčka. V roce 2002 - po příchodu Waltera De Silvy do Audi - přešel k Volkswagenu, kde vytvořil například roadster Concept R, nový passat, nebo Lamborghini Murciélago.

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.