Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenský Manet Korado - s kapotáží blíže dospělé motorce

aktualizováno 
Novou tvář nabídl zájemcům nejprodávanější malý motocykl na tuzemském trhu -
slovenský moped Manet Korado. Za příplatek si totiž lze koupit i kapotovanou verzi, takže stroj už nevypadá jako změť holých trubek, ale začíná připomínat skútr.

Aerodynamicky tvarované kryty z obou stran chrání rám a vrchní část motoru. Světlo navíc obepíná umělohmotná maska. Vyjde to ovšem pochopitelně dráže, než koupě základního modelu. Ten se prodává od 20 990 korun, na verzi s kapotáží si člověk musí připravit o 2760 korun více. Manet Korado je největším konkurentem babetty - jedná se o jednomístný moped s dvoutaktním motorem o obsahu padesát kubických centimetrů. Stejně jako jeho sokyně kombinuje motorový pohon s pedály. Je nabízen s dvěma typy motorů Puch, jedna a půl a dvoukilowattovým. Oba mají ovšem nejvyšší rychlost omezenu na čtyřicet kilometrů v hodině. Ta je totiž předepsána pro motorky, na kterých není pro jízdu povinná ochranná přílba. Omezení ovšem neubírá na výkonu. Pokud je stroj v otáčkách, dokáže pružně reagovat v jakékoli situaci. To platí i o rozjezdech - Manet za sebou hravě nechává své další dva konkurenty, indické mopedy Hero Ankur a Hero Gizmo. Na nich musí jezdec v prudkém kopci divoce šlapat do pedálů. Co se týče praktičnosti a spolehlivosti, překonává Manet i babettu. To prokázal i redakční srovnávací test konaný před třemi roky. Manet má i jiné dobré vlastnosti než sílu motoru. Chod stroje je téměř bezhlučný, spotřeba se vejde do dvou litrů benzinu super na sto kilometrů jízdy. Motocykl zaručuje pohodlný posed, jezdec se nemusí hrbit jako na Ankuru a Gizmu. K vlastnímu ovládání stroje stačí otáčet plynem a mačkat brzdy - výkon totiž plynule přenáší odstředivá spojka. K horším vlastnostem Manetu patří především otřesy rámu, které se přes řídítka a pedály přenáší do rukou a nohou. Při delší jízdě si řidič připadá jako po obrně. To je ale vlastnost náležející většině nízkoobsahových strojů, zejména těch s uměle omezenou rychlostí. Problémy s tím má třeba u silnějších strojů i tuzemská Jawa. Udivit také může netradiční tankování paliva. Nádrž motorky je totiž ukryta v trubce rámu, a tak od řídítek dosahuje až za sedlo. Pokud ji chce jezdec naplnit, musí u zadního nosiče odšroubovat takzvaný odvzdušňovací ventil. Tím z nádrže unikne vzduch, který by jinak čerpání benzinu bránil. Otáčení ventilem je však často pracné, protože šroub drží v závitu až příliš pevně. K Manetu lze přikoupit celou řadu doplňků - tachometr, motokufr, uzamykatelnou zátku nádrže, prodloužené sedlo, blinkry nebo plexi štít. Velmi užitečný je košík na zadním nosiči, bez problémů se do něj vejde i velký nákup. Díky svým vlastnostem i doplňkům potěší moped především zájemce o praktický úsporný stroj pro kratší jízdy. Těch ovšem ubylo za první letošní pololetí se na domácím trhu prodalo pouze 781 Manetů, zatímco ve stejném období minulého roku to bylo 1330. Manet tak překonala japonská Yamaha, té se letos podařilo prodat 874 strojů. Podle dovozce Manetu je však ztráta kompenzována zvýšenými prodeji mopedů v zahraničí.

Manet Korado

Cena základní verze (Kč), 20 990
Počet míst, 1
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,75
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 1,6
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,6
Hmotnost (Kg), 57
Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Hero Ankur

Cena základní verze (Kč), 16 470
Počet míst, 2
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,8 při 5000
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 1,3
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,5
Hmotnost (Kg), 52 Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Hero Gizmo

Cena základní verze (Kč), 18 470
Počet míst, 2
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,9 při 5000
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 1,3
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,4
Hmotnost (Kg), 55 Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Babetta

Cena základní verze (Kč), 19 950
Počet míst, 1
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,75
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 2
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,8
Hmotnost (Kg), 52 Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Hodnocení AUTO MOTO

Pružnost motoru 8
Spojka 7
Spotřeba v testu 8
Posed 8
Šlapání 2
Ovladatelnost 8
Tankování paliva 3
Přední 7
Zadní 5

1 - minimum, 10 - maximum


Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.