Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenský Manet Korado - s kapotáží blíže dospělé motorce

aktualizováno 
Novou tvář nabídl zájemcům nejprodávanější malý motocykl na tuzemském trhu -
slovenský moped Manet Korado. Za příplatek si totiž lze koupit i kapotovanou verzi, takže stroj už nevypadá jako změť holých trubek, ale začíná připomínat skútr.

Aerodynamicky tvarované kryty z obou stran chrání rám a vrchní část motoru. Světlo navíc obepíná umělohmotná maska. Vyjde to ovšem pochopitelně dráže, než koupě základního modelu. Ten se prodává od 20 990 korun, na verzi s kapotáží si člověk musí připravit o 2760 korun více. Manet Korado je největším konkurentem babetty - jedná se o jednomístný moped s dvoutaktním motorem o obsahu padesát kubických centimetrů. Stejně jako jeho sokyně kombinuje motorový pohon s pedály. Je nabízen s dvěma typy motorů Puch, jedna a půl a dvoukilowattovým. Oba mají ovšem nejvyšší rychlost omezenu na čtyřicet kilometrů v hodině. Ta je totiž předepsána pro motorky, na kterých není pro jízdu povinná ochranná přílba. Omezení ovšem neubírá na výkonu. Pokud je stroj v otáčkách, dokáže pružně reagovat v jakékoli situaci. To platí i o rozjezdech - Manet za sebou hravě nechává své další dva konkurenty, indické mopedy Hero Ankur a Hero Gizmo. Na nich musí jezdec v prudkém kopci divoce šlapat do pedálů. Co se týče praktičnosti a spolehlivosti, překonává Manet i babettu. To prokázal i redakční srovnávací test konaný před třemi roky. Manet má i jiné dobré vlastnosti než sílu motoru. Chod stroje je téměř bezhlučný, spotřeba se vejde do dvou litrů benzinu super na sto kilometrů jízdy. Motocykl zaručuje pohodlný posed, jezdec se nemusí hrbit jako na Ankuru a Gizmu. K vlastnímu ovládání stroje stačí otáčet plynem a mačkat brzdy - výkon totiž plynule přenáší odstředivá spojka. K horším vlastnostem Manetu patří především otřesy rámu, které se přes řídítka a pedály přenáší do rukou a nohou. Při delší jízdě si řidič připadá jako po obrně. To je ale vlastnost náležející většině nízkoobsahových strojů, zejména těch s uměle omezenou rychlostí. Problémy s tím má třeba u silnějších strojů i tuzemská Jawa. Udivit také může netradiční tankování paliva. Nádrž motorky je totiž ukryta v trubce rámu, a tak od řídítek dosahuje až za sedlo. Pokud ji chce jezdec naplnit, musí u zadního nosiče odšroubovat takzvaný odvzdušňovací ventil. Tím z nádrže unikne vzduch, který by jinak čerpání benzinu bránil. Otáčení ventilem je však často pracné, protože šroub drží v závitu až příliš pevně. K Manetu lze přikoupit celou řadu doplňků - tachometr, motokufr, uzamykatelnou zátku nádrže, prodloužené sedlo, blinkry nebo plexi štít. Velmi užitečný je košík na zadním nosiči, bez problémů se do něj vejde i velký nákup. Díky svým vlastnostem i doplňkům potěší moped především zájemce o praktický úsporný stroj pro kratší jízdy. Těch ovšem ubylo za první letošní pololetí se na domácím trhu prodalo pouze 781 Manetů, zatímco ve stejném období minulého roku to bylo 1330. Manet tak překonala japonská Yamaha, té se letos podařilo prodat 874 strojů. Podle dovozce Manetu je však ztráta kompenzována zvýšenými prodeji mopedů v zahraničí.

Manet Korado

Cena základní verze (Kč), 20 990
Počet míst, 1
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,75
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 1,6
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,6
Hmotnost (Kg), 57
Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Hero Ankur

Cena základní verze (Kč), 16 470
Počet míst, 2
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,8 při 5000
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 1,3
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,5
Hmotnost (Kg), 52 Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Hero Gizmo

Cena základní verze (Kč), 18 470
Počet míst, 2
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,9 při 5000
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 1,3
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,4
Hmotnost (Kg), 55 Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Babetta

Cena základní verze (Kč), 19 950
Počet míst, 1
Obsah válce (ccm), 49
Výkon motoru (kW), 1,75
Max rychlost (km/hod), 40
Spojka, automatická odstředivá
Spotřeba dle výrobce (l/100 km), 2
Testovaná spotřeba (l/100 km), 1,8
Hmotnost (Kg), 52 Pojistné (Kč): 2340 - 3900*
Poznámka: * roční pojistné u České pojišťovny při spoluúčasti 20, resp.5 procent
Pramen: Archiv

Hodnocení AUTO MOTO

Pružnost motoru 8
Spojka 7
Spotřeba v testu 8
Posed 8
Šlapání 2
Ovladatelnost 8
Tankování paliva 3
Přední 7
Zadní 5

1 - minimum, 10 - maximum


Autor:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Německá organizace podezřívá BMW z manipulací s emisemi

BMW řady 3

Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe podezřívá automobilku BMW, že využívá software...

Žár roztavil nárazník, jako by byl z vosku. Kolik stupňů snese auto?

Exploze a následný požár plynového terminálu ve východorakouské obci Baumgarten...

Exploze plynového terminálu poblíž slovenských hranic si v úterý vyžádala 21 zraněných a jednoho mrtvého. Internet...

VIDEO: Čistička vzduchu do auta zachytí jedy, shánějí se peníze na výrobu

Čistička vzduchu Airbubble

Do kabiny auta se přes ventilaci dostávají pevné částice a oxidy dusíku, které vznikají při spalování pohonných hmot....



Najdete na iDNES.cz