Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenský politik radí řidičům, aby zapírali

  12:57aktualizováno  12:57
Řidič může mít 0,3 promile alkoholu v krvi, nesmí však přiznat, že pil. Tak radí předseda strany Směr a jeden z nejoblíbenějších slovenských politiků Robert Fico. Nepřiznat se, je základem komunikace s policií, dodal Fico, který postavil svoji předvolební kampaň na "nastolení elementárního pořádku v zemi". Slova, která zazněla během prezentace Ficovy právnické příručky Dobrý den, silniční kontrola, vyvolala bouřlivé reakce.

"Pan Fico vydal knihu, jak lhát. A zrovna on chce kázat o etice a právním státu," rozčiloval se v televizní diskusi premiér Mikuláš Dzurinda. Ficova rada vychází z toho, že biologická hranice alkoholu v krvi je 0,3 promile. Ta může vzniknout požitím léku, jídla nebo například limonády. Fico tvrdí, že takovou hladinu alkoholu považuje interní policejní předpis, který vychází ze stanoviska Slovenské soudně lékařské společnosti, za negativní. Existenci předpisu vzápětí odmítl ředitel krajského dopravního inspektorátu v Bratislavě Alexandr Vajda.

"Jakákoliv Ficova aktivita je pod drobnohledem a objevují se snahy publikaci zdiskreditovat," řekl MF DNES mluvčí Ficovy strany Směr Marek Maďarič. V příručce se řidič také dozví, jak se chovat při policejní kontrole, odtáhnutí vozidla nebo nasazení botičky. Chybí snad jen návod, jak oklamat přístroj určený na zjišťování alkoholu v krvi. To se autorovi objevit nepodařilo, píše se v knize. "Pan Fico má jako právník blízko k trestnímu právu. Je to zároveň i předvolební tah, kdy chce zaujmout voliče praktickou příručkou," říká Ficův mluvčí. K napsání knihy Fica inspiroval případ v Polsku, kde opilému chodci, který způsobil dopravní nehodu, odebrala policie řidičský průkaz.

Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.