Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenští řidiči zatím nemusí svítit celý rok

  11:30aktualizováno  11:30
Řidiči na Slovensku zatím nebudou muset po celý rok jezdit se zapnutými světly, jako jsou povinni například v Česku. Poslanci totiž dnes nepřehlasovali veto prezidenta Ivana Gašparoviče, který novelu zákona o silničním provozu vrátil parlamentu.

Ilustrační foto | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

S celoročním svícením však počítá novela, kterou připravuje ministerstvo vnitra. Zatím musejí mít řidiči na Slovensku reflektory zapnuté i přes den od poloviny října do poloviny března.

Novelu zákona počítající s celoročním svícením schválili poslanci minulý měsíc na návrh opozičního poslance, bývalého ministra vnitra Martina Pada, podle kterého by zapnutá světla i přes den pomáhala předcházet nehodám.

Od nástupu vlády Roberta Fica šlo o vůbec první opoziční návrh, který v parlamentu prošel. Na přehlasování prezidentova veta by však bylo zapotřebí nadpoloviční většiny, tedy nejméně 76 hlasů, pro Padovu novelu však dnes hlasovalo jen 72 zákonodárců, včetně poloviny poslanců vládního Hnutí za demokratické Slovensko.

Prezidentovy výhrady se netýkaly svícení, ale toho, že zákon předpokládal dva různé termíny pro zvýšení minimální rychlosti vozidel na dálnici z 50 na 70 kilometrů za hodinu, a to od zveřejnění ve sbírce zákonů anebo od 1. července.

Námitky měl i ministr vnitra Robert Kaliňák, podle kterého dílčí změny nemají smysl, protože ministerstvo připravuje rozsáhlou novelu téhož zákona. Ta by podle ministrova mluvčího Erika Tomáše mohla platit už od léta.

Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.