Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sluneční závod vyhráli v rekordním čase Nizozemci

  12:32aktualizováno  12:32
Nizozemský tým vyhrál osmý ročník závodů solárních automobilů, který se konal v Austrálii. Na vzdálenosti 3021 kilometrů porazil nizozemský vůz Nuna 3 celkem 21 soupeřů a podle prvních údajů se zdá, že dokonce překonal svůj dva roky starý rekord 30 hodin a 54 minut na téže trati, píše agentura Reuters.

Ředitel závodu Chris Selwood vítězství nizozemského týmu potvrdil, s tím, že vítězný čas zatím není oficiálně ověřený, ale už nyní se zdá, že rekord trati byl překonán.

"Je to skvělé, je to fantastické," prohlásila členka vítězného týmu Anne-Marie Rasschaertová.

Světový solární pohár (WSC) byl odstartován v pondělí v severoaustralském Darwinu a trasa vedla do Adelaide na jihu země.

Nizozemský tým Nuon Solar Team byl favoritem (oficiální stránky TADY), na této trati triumfoval už potřetí. Nejlepší vozidla mají průměrnou rychlost kolem 90 kilometrů v hodině.

Do letošního ročníku se přihlásilo 36 posádek z celého světa.

Oficiální stránky závodu solárních aut najdete ZDE

Jedním z nejzajímavějších členů soutěžního pole byl solární automobil jménem Perská Gazela (Persian Gazelle). Dílo studentů univerzity z íránského Teheránu bylo vůbec prvním účastníkem závodu v historii, pocházejícím ze Středního východu.

Interaktivní mapa závodu ZDE

Závod, který každoročně přiláká soutěžní vozy z celého světa, je považován za testovací prostor pro výkonnost solárních technologií.

WSC se poprvé konal už v roce 1987, kdy vznikl ve snaze podpořit výzkum sluneční energie pro dopravu budoucnosti. Vítězem prvního ročníku se stalo vozidlo Sunraycer americké společnosti General Motors, které jezdilo průměrnou rychlostí téměř 67 kilometrů v hodině.

Všechny automobily jedou za denního světla a pak tak dlouho do noci, dokud vydrží jejich sluncem napájené solární články.

Vítěz závodu slunečních automobilu. Nizozemská Nuna 3

Autoři: , ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.