Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Služebák Jamese Bonda bude na prodej i se špiónskou výbavou

  12:00aktualizováno  12:00
Pancéřový štít, kouřovou clonu, kulomety nebo vystřelovací sedačku. Tuhle zvláštní výbavu dnes už neseženete ani u Aston Martinu. Tedy, pokud nemáte povolení zabíjet na jméno 007. Teď můžete kupit bondovský speciál i s výměnnými značkami a olejovou skvrnou.

Aston Martin DB5 Jamese Bonda | foto: RM Auctions

Aston Martin DB5 z roku 1964, který ve filmech řídil Sean Connery coby agent 007 James Bond, bude letos v říjnu na prodej. Stříbrné auto označované za "nejslavnější vůz na světě" dává do dražby americký rozhlasový moderátor Jerry Lee a očekává se, že vynese nejméně pět milionů dolarů (více než 100 milionů korun).

Aston Martin DB5 Jamese Bonda

Vůz je jedním z pouhých dvou originálních Aston Martinů, které se objevily ve filmech Goldfinger a Thunderball. Auto s SPZtkou FMP 7B je nyní asi jediné existující. Druhý originál používaný při natáčení bondovek byl ukraden v roce 1997 a je považován za zničený.

Jerry Lee toto auto koupil v roce 1969 za 12 000 dolarů. Od té doby ho měl doma a jen zřídka ho předvedl veřejnosti. Dražba se bude konat v Londýně 27. října a její výnos dostane nadace Jerryho Lee.

bondcars

Přehled služebáků Jamese Bonda ZDE

Služební auta Jamese Bonda většinou nemají dlouhý život, kousek s identifikačním číslem karoserie DB5/1486/R, motoru 400/1469/V a 48 tisíci kilometry na počítadle kilometrů je ale výjimečně zachovalý. Má interiér vyvedený v tmavošedé kůži. Pod kapotou je čtyřlitrový motor s výkonem 210 kW a 390 kroutícími newtonmetry. Maximální udávaná rychlost je 233 kilometrů v hodině.

Aston Martin DB5 Jamese Bonda

Pan Q (tedy vlastně specialista na přestavby aut pro filmy John Stears) vybavil Bondovský speciál pro operaci Thunderballu speciálními udělátky: výměnnými poznávacími značkami, zadním vysouvacím neprůstřelným štítem, kouřovou clonu, vypouštěčem hřebíků a olejové skvrny, neprůstřelnými okny, navigací, vystřelovacím sedadlem spolujezdce a samozřejmě kulomety. Všechny doplňky jsou funkční, ovládají se z panelu mezi sedadly.

Auto ještě před dražbou dostalo potřebný servis. Má novou spojku, brzdy a výfuk.

Aston Martin DB5 Jamese BondaAston Martin DB5 Jamese Bonda
Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.