"Za 95 let existence značky vyrobil Aston Martin 50 tisíc aut," říká Bill Donnelly, marketingový ředitel legendární britské značky, který první českou prodejnu otevřel. "Tolik jich vyrobí Toyota za týden," dodává s úsměvem.
V exkluzivní nabídce bude sedm modelů, které jsou aktuálně ve výrobním programu automobilky. Ceny začínají na dvou a půl milionech Kč a stanovují se podle aktuálního kurzu koruny vůči euru. Do nynějška museli zájemci o Aston Martin do Vídně, Drážďan nebo dalších zahraničních dealerství značky.
Základní model, který tvoří 60 % prodejů, je V8 Vantage, další v nabídce jsou DB9 a DB9 Volante a brzy dorazí V12 Vantage.
Nechybí ani vrcholový model DBS, kterým jezdil agent 007 v poslední bondovce, k mání je i otevřená verze nazvaná tradičně Volante. Pro český trh se počítá letos se třemi kusy "DBSa", celkem by české zastoupení letos rádo prodalo 15 Aston Martinů.
V příštím roce by měl přibýt čtyřdveřový model Rapide. Nejbohatší zájemci mohou zkusit získat jeden ze 77 exemplářů exkluzivního karbonového modelu One-77, jehož první exemplář automobilka ukázala světu premiérově o uplynulém víkendu na známé přehlídce automobilové krásy Concorso d´eleganza villa d´Este v italském Cernobbiu, kde vyhrál první cenu. Automobilka prý už nyní jedná s prvním českým zájemcem o One-77.
Nový Aston Martin si loni v tuzemsku zaregistrovalo deset majitelů. O rok dříve ve statistice přibyly čtyři vozy. "Celkem jezdí v Česku padesát až pětapadesát Aston Martinů," říká Pavel Exner, majitel firmy, která bude v Česku značku zastupovat. Jeden parkuje třeba v garáži brankáře fotbalové reprezentace Petra Čecha.
"Za 14 dní, co funguje servis, už u nás bylo 20 aut," říká Exner, hodina práce stojí necelé tři tisíce bez DPH.
Výjimečné zboží také trpí méně výkyvy prodejů zapříčiněnými panující krizí. "Prodej luxusních aut celosvětově klesl o 40 %. Prodeje Aston Martinu ale propadly jen o 25 %," doplňuje šéf marketingu Bill Donnelly.