Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stáhněte si střechu dle libosti. Mrňous Smart pobaví i barvami

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Smart na autosalonu ve Frankfurtu představil třetí generaci otevřeného dvoumístného modelu označenou ForTwo Cabrio. Ta se stejně jako v případě předchůdců spoléhá na plátěný top, který umožňuje několik způsobů otevření.

Dvoumístný městský automobil, dítě švýcarsko-libanonského vizionáře Nicolase Hayeka, ztrácí v každé generaci část své výjimečnosti. Pryč je hořčíková bezpečnostní klec Tridion, sendvičová podlaha, robotizovaná šestistupňová převodovka, možnost snadné výměny panelů karoserie i schopnost zaparkovat kolmo k chodníku. Bláznivě tvarovaná karoserie, téměř čtvercový půdorys a prostorný dvoumístný interiér naštěstí zůstaly i v třetí generaci.

Ta se příliš nezměnila ani z hlediska velikosti. Výrazně se mezigeneračně změnila jen šířka, které je teď o 100 mm větší, na délku nový kabriolet dokonce o 5 milimetrů přišel a to i navzdory výrazně delší přední deformační zóně.

Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio

Může vás zajímat

Smart Fortwo 0.6i Turbo

Smart Fortwo 0.6i Turbo

Cena 49.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Stejně jako v případě verze Coupé i otevřený model bude zpočátku nabízen ve dvou verzích pohonných jednotek. Pod podlahou může být umístěn atmosférický litrový tříválec s výkonem 71 koní, nebo přeplňovaná devítistovka s 90 koňskými silami. Oba motory budou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, která se ve „smartím“ kabrioletu objevuje za celou patnáctiletou historii vůbec poprvé. Novinkou je i dvouspojkové samočinné ústrojí Twinamic se šesti převody, které se bude k oběma motorům montovat za příplatek. V budoucnu by měl nabídku motorizací rozšířit základní zážehový tříválec s výkonem 60 koní, s dieselovým motorem výrobce nepočítá.

Nejhbitější verze s přeplňovaným zážehovým motorem umí zrychlit z klidu na 100 km/h za dobu jen o něco málo delší než 10 vteřin a může se rozjet až na 155 km/h. Slabší verze jsou v dynamice na stovku zhruba o 5 vteřin pomalejší, ale dosahují podobné maximální rychlosti.

Design kabrioletu vychází z karosářské verze Coupé, které brázdí už téměř rok i naše silnice. Nejvýraznější rozdíl představuje logicky střecha, která zůstala i nadále věrná tradičnímu plátnu. V nabídce bude vínově červené, džínově modré a tradiční černé provedení.

Fotogalerie

Kromě plátěného potahu, který je z termických i akustických důvodů nově třívrstvý, se změnila i konstrukce. Střechu lze i v nové generaci otevřít do třech různých poloh tlačítkem v interiéru nebo dálkovým ovladačem. Úplné složení podle výrobce trvá 12 vteřin a na rozdíl od předchůdců se obejde bez ruční manipulace v zadní části. Odstranit lze i boční střešní oblouky, pro které je opět připraven držák umístěný na vnitřní straně zadních dveří.

Z důvodu zachování bezpečnosti dostal Smart ForTwo Cabrio dodatečné vyztužení. Jeho podvozek zpevňuje masivní ocelový kříž, sloupky čelního okna jsou posíleny vysokopevnostní ocelí, standardem jsou i dvě příčné vzpěry. Podle automobilky se torzní tuhost otevřeného modelu mezigeneračně zvýšila o 15 procent. Za pozornost stojí i prvky aktivní bezpečnosti. Dvoumístný kabriolet může být v závislosti na provedení vybavený třeba stabilizačním systémem s programem pro kompenzaci bočního větru, asistentem rozjezdu do kopce, systémem varování před kolizí, nebo asistentem pro jízdu v pruzích.

Nový Smart ForTwo Cabrio bude v prodeji ve třech výbavových verzích Passion, Prime a Proxy od listopadu tohoto roku, první vozy dorazí k zákazníkům v únoru 2016. Ceny doposud nebyly zveřejněny.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.