Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smart staví čtyřkolku

  17:05aktualizováno  17:05
Švýcarský výrobce známý svými veselými miniautomobily se protentokrát rozhodl zaměřit svou pozornost na odvětví SUV vozů. Malý offroad od Smartu by neměl být nepodobný studii Tridon, kterou vidíte na obrázcích ve fotogalerii.

Cílovým trhem  nového "tereňáku" by měly být Spojené státy. Dle dostupných informací bude mít permanentní pohon všech kol a stavitelnou světlou výšku.
Předpokládá se, že výroba nového modelu Smartu, který jako jeden z mála světových výrobců rozšiřuje svou modelovou řadu (i když za notného dohledu mateřského koncernu DaimlerChrysler), bude svěřena nové továrně, kterou autmobilka staví v Nizozemí.


Design Smartu 4x4 bude, stejně jako u vyráběných modelů, charakterizován použitím dvou materiálů ve dvou barevných provedeních: ocel pro "přiznaný" bezpečnostní rám a plastové díly na kapotáž. Výztuže dveří, střechy a celý "A" a "C" sloupek karoserie se tedy budou chlubit "kovovou" barvou. Přední a zadní kapota, blatníky a dveře budou z deformovatelného, vysoce odolného plastu vyvedeného v typicky veselých, zářivých barvách Smartu.

Mimo vysokou míru pasivní bezpečnosti nabídne tento malý offroad vysokou robustnost zohledňující každodenní provoz a jednoduchou údržbu.
Jeho příchod na severoamerický  (později možná i evropský) trh je plánován na rok 2004.

Smart - čelní pohled

Smart 4x4

Smart 4x4 - zezadu

Smart 4x4 - zezadu

Smart 4x4

Smart 4x4 - pohled

Smart 4x4

Smart 4x4 - interiér

Smart 4x4 - profil

Smart 4x4 - zepředu

Smart 4x4 - zrcátko

Smart 4x4 - půdorys

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.