Diskuze
VIDEOAUTOŠKOLA: Kdy má řidič správně použít směrovky
Děkujeme za pochopení.
J61a41n 75F19u16l51í97n
Jestliže jedu po hlavní silnici, která na křižovatce "odbočuje" nejsem povinen dávat blinkr. Není to totiž změna směru (stále jedu po hlavní, čili směr neměním)! To byste pak museli dávat směrovku v každé zatáčce. Naštudujte si to. Avšak v této situaci směrovku dávám, je-li to nutné z důvodu plynulosti či bezpečnosti provozu. To znamená, že když tam bude čekat auto (které neví zda odbočuji z hlavní nebo po ní pokračuji) tak mu dám blinkrem najevo svůj úmysl. Pozor, že pokud přes křižovatku jedu rovně, zatímco hlavní silnice uhýbá, tak naopak směrovku musím dát!!! V tomto případě sice jedu rovně a volantem nepohnu, ale měním směr (z hlavní na vedlejší). Nechápu, proč je to v tom animovaném poučení špatně. :-(
J84i57ř30í 97T97e27p43r
Špatně je překlad. V pravidlech je, že se bliká, když hlavní silnice mění směr. To má význam v případě, když je křižovatka ve tvaru kříže a hlavní silnice je do oblouku. V této animaci ve tvaru T je to jako příklad velice nešťastné.
J51i50ř79í 59S47c27h30n63e94i55d70e15r
Je jedno, jestli si myslím, že jsem na silnici sám nebo ne. Třeba v noci je sice fajn, že tam nevidím auto, ale takový chodec ve stínu u kruháče chystající se přecházet, i kdyby na místě, kde nemá co dělat, dokáže pěkně rozhodit. Proto blikáme vždy.
J61i59ř76í 96S67c39h90n68e91i36d24e85r
Všechno je to o lidech. Třetina umí řídit dobře, třetina se to učí, nebo si uvědomuje nedostatky a dělá méně nebezpečné chyby a třetina neměla nikdy dostat řidičák a soustavně ohrožuje ostatní a je jim to jedno, typicky zbohatlik s tankem, nebo lidé bez vztahu k řízení, které řízení v podstatě obtěžuje. Ale ani člověk, co umí řídit, se nehodě nevyhne, i když dokáže podstatně zmírnit její dopad (většinou).
T59o26m24á94š 95H35a39l37u17z14a
Na tohle vždycky jen říkám "Až budu velkej, tak si taky pořídím auto, ve kterým se nemusí používat blinkry." Co na to jinak říct? Ale je pravda, že ani po těch 20-ti letech, co jsou u nás kruháče, se někteří nenaučili používat blinkry a můžeme pak spatřit exoty blikající levým blinkrem při průjezdu.
P26e18t62r 80A23c52h49i96l46l30e48s
to je jeste dobre, ja mel za zadkem borca, kterej doleva blikal uz pred vjezdem, na tretim jsem odbocoval a borec opravdu vjel do protismeru na kruhacu...
P89a47u18l 60J61a68r16o58s
Po temer 30ti letech jezdeni autem v USA,jen pridavam,komentar,ze tam ani policajti blinkry nepouzivaji.Problem tady v CR je ta agresivita ridicu,to v US se tak moc nevidi.
B51ě24l36a 93H98o30r13á34k67o68v25á
Zrovna včera jsem jela za jedněma v Praze a obtěžovali se na cca 60%
M42a97r56t42i67n 43N86o25v47á28k
Já poctivě v levém pruhu blikám doleva, ale ti loudové přede mnou to stejně nikdy neberou na zřetel
R93o89b92i46n 59Ž36i75ž86k45a
Nemám pocit, že by se blinkr v Čechách používal málo. Spíš se používá blbě, přesněji POZDĚ. Ve chvíli, kdy má auto čumák v druhém pruhu nebo stojí na brzdách, už oznámení o změně směru nepotřebuju.
Ale vidět auto, které jede po okresce a včas oznámí, že bude za 200 metrů odbočovat na vedlejší, (po čemž teprve následuje brzdění!), to je jak potkat jednorožce.
L72u69b30o58š 61H12o81l68í80k
Já pocit, že se blinkr používá mámo mám. A tipnul bych si že tak maximáoně 1/4 lidí dává blinkr správně, zbytek buď vůbec, sporadicky nebo opravdu blbě...
P91e49t25r 38M76a14r15e11č42e14k
Někteří umělci blikají na kruháči vlevo po dobu po kterou po něm jedou. Až před odbočením přepnou na pravou směrovku.
P26e74t53r 68V39o57c34í42l56k48a
Napr. ve Spanelsku se prave toto dela, akoratze pred vyjezdem neprepnete na pravou, ale vypnete uplne
J92i36ř46í 32D95v54o21ř49á93k
Na kruháči dávám blikr těsně za odbočkou, předházející mému odbočení ( napsal jsem to asi trochu krkolomě). Prostě odbočuji na třetím výjezdu, tak v okamžiku minutí druhého výjezdu zapnu blikač.Ale i tak neustále sleduji vozidla z " vedlejší " Značka,červená, není zeď. A hodně dám na "oční kontakt " . To znamená, že pokud vidím oči řidiče z vedlejší, je pravděpodobné, že on vidí mně.
P40a85v74e15l 32J97e13ř65á22b88e40k
Je otázka, zda ten na vedlejší ví, že je na vedlejší.
To jen aby nestála řeč.
P57a93v71e46l 28O96t26t61l
Klasika - vybocit, potvrdit blinkrem, zkontrolovat v zrcatku jak to dopadlo.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla
Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...
Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...