Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtěte pečlivě smlouvy. V autě na splátky vás nemusí pustit za hranice

aktualizováno 
V podmínkách společností, které nabízejí auta na úvěr, je mnoho sporných pasáží, zjistil časopis dTest. Některé leasingové společnosti tak mají ve smlouvách třeba zákaz půjčovat auto někomu dalšímu. U jiné zas nemůžete autem třeba na Ukrajinu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Koláž - iDNES.cz

Koupě auta na úvěr, kterým je podmíněna sleva, se zpravidla nevyplatí, spočítal specializovaný magazín - výsledky testu ZDE

Právníci dTestu se ale také zaměřili na kontrolu smluv a všeobecných podmínek. Zjistili, že mnohdy jsou velmi tvrdé.

Smluvní podmínky omezují dispozici s vozidlem především pokud máte auto na leasing. Někde jej bez souhlasu věřitele nemůžete třeba nikomu zapůjčit, to je případ například auta financovaného přes společnost Toyota Finance. U ČSOB Leasing (PSA Finance ČR) zakazují vůz půjčovat třetí osobě na déle než týden.

V těchto případech je třeba rozlišovat mezi leasingem a úvěrem. V prvním případě je jako majitel vozu uvedena leasingová společnost, ve druhém pak ten, kdo si auto úvěrem kupuje. " Auto je psané na mě, takže si s ním v podstatě mohu dělat, co se mi zachce," popisuje řidič, který si pořídil malou toyotu na splátky přes společnost Toyota Finance. "Jediná omezující podmínka, na kterou se pamatuji, je, že to auto nesmím po určitou dobu prodat. Ostatně, mají velký techničák, takže to ani nejde," dodává.

Jen po Česku

V jiných smlouvách bývá zase například uvedeno, že lze vozidlo provozovat jen na území České republiky. Takovou podmínku vyčetli při testu ze smlouvy u společnosti VB Leasing CZ ("vůz lze užívat jen na území ČR"). Škofin má o svá vozidla takový strach, že bez výslovného souhlasu nelze jet mimo Evropu, ale ani do Ruska, Běloruska, Kosova, Moldávie či na Ukrajinu. "Týká se to aut pořízených na leasing, u aut na úvěr povolení není nutné." vysvětluje operátor na infolince Škofinu.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.