Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smutný hrdina „smrťáku“ od Slaného: zuřivý Nissan GT-R

  16:11aktualizováno  16:11
Sporťák od Nissanu se neslavně proslavil v rukou řidičů, kteří figurují ve víkendové smrtelné nehodě u Slaného. Auto za to samozřejmě nemůže, vše je na (ne)zodpovědnosti jeho řidičů. Na druhou stranu není náhoda, že sedlali právě toto auto.

Zele R35GT-R FRP Aero Body Kit | foto: Zele

Nissan GT-R je totiž jedním z nejvýkonnějších aut na trhu, cenově ale přitom patří o jednu až dvě třídy níže.

Pěkný, ale nepříliš nápadný sporťák má parametry jako mnohem dražší prémiové supersporty. A po úpravách ukáže záda i Bugatti Veyronu, který ale stojí skoro desetkrát tolik.

Nissan GT-R

Cena nového GT-R je necelých 2,5 milionu korun. Lehce ojetá auta se na evropském trhu prodávají od 1,1 milionu – nutno dodat, že v loňských starších specifikacích, které mají o něco menší výkon. Díky nižším cenám se pak GT-R často vozí z USA, a to nová i lehce ojetá auta. To jsou sice na první pohled vysoké ceny, ale v kontextu výkonu a především možností úprav je GT-R doslova za hubičku.

Už aktuální sériové provedení GT-R umí sprintovat z nuly na stovku za tři sekundy a dosahuje maximální rychlosti 315 kilometrů za hodinu! Aby ne, když jeho dvakrát přeplňovaný šestiválec s objemem 3,8 litru dává 390 kW neboli 530 koní a 612 Nm točivého momentu. Starší verze jsou o fous slabší, výkon motoru je v jejich případě 357 kW a zrychlení je jen o něco pomalejší.

Nissan GT-R

Už tyto sériové parametry posouvají nissan do kategorie supersporťáků. Výkonem i zrychlením se může rovnat ferrari, lamborghini nebo porsche, ovšem při výrazně nižší ceně. Podobně silné Lamborghini Gallardo stojí přes čtyři miliony korun. Stejně silné Porsche Turbo S pak přijde na 4,6 milionu korun.

Jenže to není vše. Nissan GT-R je klasickým japonským sporťákem, jaké známe třeba z filmové série Rychle a zběsile, takže je přímo předurčen k nejrůznějším úpravám. A ty mohou šplhat až do nepředstavitelných výšin. A to finančních i výkonových.

Nissan GT-R

Úpravců je po celém světě velké množství a jednotlivé kity se od sebe liší. V každém případě při výraznějším zvýšení výkonu se upravuje i sériová šestistupňová dvouspojková převodovka, přidávají se chladiče zadního diferenciálu nebo se zvětšují chladiče motoru a jeho komponentů. A samozřejmě je nutné upravit i brzdy.

Základní úpravy loňské a starší specifikace na výkon letošního modelu stojí zhruba 30 000 korun. Pokud by mělo GT-R dávat okolo 600 koní, tak už stojí úpravy asi 10 000 euro, tedy v přepočtu okolo 250 000 korun. Vrchol představují úpravy, které zvednou výkon auta až k těžko uvěřitelným výšinám.

Pokud bude majitel chtít zhruba osm stovek koní, bude muset z peněženky vyndat přes půl milionu korun. Pak mu ale auto vystřelí na stovku asi za 2,6 sekundy a na dvoustovce bude za neuvěřitelných 7,2 sekundy.

Úpravu Nissanu GT-R nabízí třeba česká tuningová firma Stievogtr Igora Bobrova, který byl obviněn ze způsobení sobotní tragické nehody u Slaného - více čtěte ZDE

Především pro sprinterské soutěže lze ale Nissan GT-R upravit až na tisícikoňovou bestii. Výkon pak závisí na typu použitého paliva. Při natankování obyčejného benzinu je výkon většinou o osm až deset procent nižší, i tak je ale ohromující.

Na stovku dokáže takto upravené auto sprintovat v čase lehce nad dvě sekundy, což je téměř nepředstavitelná hodnota. Na dvoustovce pak auto bude pod sedm sekund a směle se může vydat na závody. Podobné úpravy jsou ale hodně drahý špás, podle úpravce stojí zhruba od třičtvrtě milionu korun až po dvojnásobek této částky.

Úprava se tak vyrovná ceně mírně jetého Nissanu GT-R loňské či starší specifikace. A to nemluvíme o úpravách vzhledu auta, kde je nabídka tuningových dílů obrovská.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.