Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Český vynález - automatické sněhové řetězy

aktualizováno 
Navlékání sněžných řetězů nepatří mezi zimní radovánky, ale občas se bez nich řidiči prostě neobejdou. Nasazování řetězu na kolo v závěji zmrzlýma rukama za tmy a vánice je konec díky Petru Grossovi.

Moravský vynálezce vymyslel speciální, dálkově ovládané zařízení, které nahradí klasické řetězy, všimla si ho i mezinárodní zpravodajská agentura Reuters.

Petr Gross má malou fïrmu na výrobu plastových dílů pro autoprůmysl, především pro automobilová světla. Když se před třemi lety v noci pachtil v noční plískanici s nasazováním řetězů, rozhodl se, že vymyslí komfortnější řešení. Po třech letech vývoje představil své automatické řetězy vyrobené z plastu, kovu a elektroniky, pojmenoval je Gecko.

Čtěte také

Na ráfek kola se jednoduše před zimní sezonou připevní speciální držák, na něj se před cestou do míst, kde lze čekat ztížené podmínky na silnici, uchytí samotná poklice, na které jsou výklopná ramena. Na nich jsou dva druhy hřebů, kovové pro jízdu po ledu a plastové, které fungují na sněhu. Vysouvání ramen se ovládá na dálku z tepla kabiny, stačí zmáčknout tlačítko, vysunou se a obejmou pneumatiku. Pár této náhrady klasických řetězů prodává Gross za dvanáct tisíc korun.

Petr Gross vidí použití svých speciálních řetězů hlavně na nákladních vozech a autobusech. Nejprve je ovšem nabízí v rozměrech pro osobní auta (15 až 18 palců, pracuje i na větších průměrech). Svůj vynález si patentoval, chce ho nabídnout nejen v Evropě, ale také v Rusku a Americe.





Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Další z rubriky

Tanec u nové Škody Karoq
VIDEO: Když na autosalonu ve Frankfurtu zavřou, u Škodovky se tančí

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Sedmá večerní odzvonila první den frankfurtského autosalonu. Organizátoři vyhánějí opozdilce. Na stáncích se začíná zhasínat, auta oblékají na noc speciální...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.