Diskuze
Sněhové řetězy vyžadují nácvik
Děkujeme za pochopení.
Kasi
Par postrehu
Jezdil jsem s mnoha ruznymi vozy, at uz sluzebne nebo vlastnimi. A to velmi casto v zime po neudrzovanych cestach, nekdy i mimo ne. Jak uz bylo uvedeno nize, tak se Skoda 120 jseme se na "univerzalnich" gumach dostali skoro vsude. Favorit bez retezu se moc nechytal, ale s retezy se take dalo jezdit v snehu "po naraznik". Trochu zklamal Wartburg (lehky motor a velke auto), i s retezy mel problemy tam, kde jini projeli jen se slusnymi pneumatikami. Ale i dobre zimni gumy udelaji hodne, na Fordu Tranzit s zadnim pohonem a stredne nalozenym jsme na novych peknych zimnich gumach projeli to same co s Favoritem s retezama (ale ty gumy byly asi drazzsi nez cely Fa.). A kdyz jseme na Toyotu Hilux (velky picap 4x4) nasadili retezy na vsechna kola, tak zvladla i dlouhe cesty hlubokou oranici s asi 0,5m snehu.Fery
Hodně štěstí a předvídat - předvídat- předvídat
Hodně souhlasím s tím, že je to o zkušenostech, šikovnosti, přehledu atd... Zrovna včera večer jsem sedl ke známému do auta, bylo to lehce kluzké, ale já se nestačil divit, jak může někdo jezdit stejným způsobem na kluzku jako v létě. V tom já vidím problém většiny havarií na kluzku. Mnozí brzdí v zatáčkách jako by se "nechumelilo", nepředvídají, brzdí na poslední chvíli. Občas se mi zdá, že vůbec nemyslí! Co se týká řetězů, mám z hor zkušenosti takové, že vyjet se dá skoro všude, právě díky šikovnosti a předvídání jak se mé auto bude asi tak chovat. Zrovna loni jsem vyjížděl krpál jako blázen bez řetězů, ale být o něco těžší(ve více lidech) možná by to nevyšlo. Pokud se nepletu, velký rozdíl je hlavně ve směsi zimních pneumatik, které si i při nízkých teplotách zachovávají lepší vlastnosti. A řetězy? Myslím, že do hor by měli být povinnou výbavou! Nikdo nevíme co nás potká. Já Vám přeji aby Vás potkávalo jen to dobré.VT
letní-zimní-řetězy
Jak už tu kdosi řekl - jezdit hlavou. Nejporuchovější bývá součástka mezi volantem a sedákem. Všem spokojené vánoce s milou ohleduplností na cestách :))))Radek
letní či zimní ?
Nemám sice najeto tolik co pan Josef, ale pár km. už jo. Jsem z Jeseníků a tady je sníh docela brzy , dá se říci od listopadu do března a někdy i déle. Jezdil jsem se Š 120 a to pouze na letních pneu a vždy jsem dojel kamkoli i vzimě a to bez problémů. Teď posledních 5 let mám auto s předkem a musím říci že používám zimní pneumatiky. Na letních je to ve sněhu dost blbý , ale jakmile nasadím zimní na všechny kola dá se opět vyjet všude a to dokonce i po dost zledovatělé silnici. Samozřejmě to chce jezdit hlavou a né mít cihlu na plynu. Řetěezy nepoužívám. Musím souhlasit s tím , že je to o zkušenosti a praxi a jsem v šoku , když v Praze napadne 3 cm. sněhu a je kalamita a všichni jsou z toho překvapeni a bourají ostošest. Mějte se všichni moc hezky , přeji příjemné svátky.Mirek
Re: letní či zimní ?
Jako pražák s poslední větou souhlasím - dneska napadly tak 3cm sněhu a silnice v pražských kopcích jsou skoro neprůjezdné. Jenže ono je to hlavně tím, že kdejakej trouba si tady jezdí, jako by se nechumelilo.Josef
letní či zimní ? řetězy ano, či ne.
Víte něco vám povím, jezdím 27 let, mám 5. auto, a jezdil jsem třebas týden co týden od Brna do Vysokých Tater a zpět, několik let, v průměru ročně ujedu cca 40 000 km plus mínus. Nebudu tvrdit, že zimní pneumatiky jsou nanic, ani omylem, ale já jsem je jaksi za těch 27 let měl jedinou sezónu a to na LADA 1200 - OR 7. Řetězy nemám, nasazovat umím, nasazoval jsem je jiným bezpočtukrát, jsem z drahanské vrchoviny kde zimy nejsou nejmírnější, ale jaksi vyjel a dojel jsem vždy a všude. Myslím si, že je to především o praxi, zkušenosti a hlavně o nepodceňování toho, co na silnici je. Jak řekl ( šplhal, určitě něco chtěl) můj syn - profík může i na letních :-)) a k těm řetězům ? vždyť i dle výsledků vašich testů není rozdíl v řetězech za 800 či 1400 . Zbytek je o reklamě, obratu.Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím
Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče
Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan
Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...
Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdil pod pseudonymem
Na velkolepou, dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu se o uplynulém víkendu vydala čtyřicítka...
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...