Diskuze
Sněhové řetězy vyžadují nácvik
Děkujeme za pochopení.
Kasi
Par postrehu
Jezdil jsem s mnoha ruznymi vozy, at uz sluzebne nebo vlastnimi. A to velmi casto v zime po neudrzovanych cestach, nekdy i mimo ne. Jak uz bylo uvedeno nize, tak se Skoda 120 jseme se na "univerzalnich" gumach dostali skoro vsude. Favorit bez retezu se moc nechytal, ale s retezy se take dalo jezdit v snehu "po naraznik". Trochu zklamal Wartburg (lehky motor a velke auto), i s retezy mel problemy tam, kde jini projeli jen se slusnymi pneumatikami. Ale i dobre zimni gumy udelaji hodne, na Fordu Tranzit s zadnim pohonem a stredne nalozenym jsme na novych peknych zimnich gumach projeli to same co s Favoritem s retezama (ale ty gumy byly asi drazzsi nez cely Fa.). A kdyz jseme na Toyotu Hilux (velky picap 4x4) nasadili retezy na vsechna kola, tak zvladla i dlouhe cesty hlubokou oranici s asi 0,5m snehu.Fery
Hodně štěstí a předvídat - předvídat- předvídat
Hodně souhlasím s tím, že je to o zkušenostech, šikovnosti, přehledu atd... Zrovna včera večer jsem sedl ke známému do auta, bylo to lehce kluzké, ale já se nestačil divit, jak může někdo jezdit stejným způsobem na kluzku jako v létě. V tom já vidím problém většiny havarií na kluzku. Mnozí brzdí v zatáčkách jako by se "nechumelilo", nepředvídají, brzdí na poslední chvíli. Občas se mi zdá, že vůbec nemyslí! Co se týká řetězů, mám z hor zkušenosti takové, že vyjet se dá skoro všude, právě díky šikovnosti a předvídání jak se mé auto bude asi tak chovat. Zrovna loni jsem vyjížděl krpál jako blázen bez řetězů, ale být o něco těžší(ve více lidech) možná by to nevyšlo. Pokud se nepletu, velký rozdíl je hlavně ve směsi zimních pneumatik, které si i při nízkých teplotách zachovávají lepší vlastnosti. A řetězy? Myslím, že do hor by měli být povinnou výbavou! Nikdo nevíme co nás potká. Já Vám přeji aby Vás potkávalo jen to dobré.VT
letní-zimní-řetězy
Jak už tu kdosi řekl - jezdit hlavou. Nejporuchovější bývá součástka mezi volantem a sedákem. Všem spokojené vánoce s milou ohleduplností na cestách :))))Radek
letní či zimní ?
Nemám sice najeto tolik co pan Josef, ale pár km. už jo. Jsem z Jeseníků a tady je sníh docela brzy , dá se říci od listopadu do března a někdy i déle. Jezdil jsem se Š 120 a to pouze na letních pneu a vždy jsem dojel kamkoli i vzimě a to bez problémů. Teď posledních 5 let mám auto s předkem a musím říci že používám zimní pneumatiky. Na letních je to ve sněhu dost blbý , ale jakmile nasadím zimní na všechny kola dá se opět vyjet všude a to dokonce i po dost zledovatělé silnici. Samozřejmě to chce jezdit hlavou a né mít cihlu na plynu. Řetěezy nepoužívám. Musím souhlasit s tím , že je to o zkušenosti a praxi a jsem v šoku , když v Praze napadne 3 cm. sněhu a je kalamita a všichni jsou z toho překvapeni a bourají ostošest. Mějte se všichni moc hezky , přeji příjemné svátky.Mirek
Re: letní či zimní ?
Jako pražák s poslední větou souhlasím - dneska napadly tak 3cm sněhu a silnice v pražských kopcích jsou skoro neprůjezdné. Jenže ono je to hlavně tím, že kdejakej trouba si tady jezdí, jako by se nechumelilo.Josef
letní či zimní ? řetězy ano, či ne.
Víte něco vám povím, jezdím 27 let, mám 5. auto, a jezdil jsem třebas týden co týden od Brna do Vysokých Tater a zpět, několik let, v průměru ročně ujedu cca 40 000 km plus mínus. Nebudu tvrdit, že zimní pneumatiky jsou nanic, ani omylem, ale já jsem je jaksi za těch 27 let měl jedinou sezónu a to na LADA 1200 - OR 7. Řetězy nemám, nasazovat umím, nasazoval jsem je jiným bezpočtukrát, jsem z drahanské vrchoviny kde zimy nejsou nejmírnější, ale jaksi vyjel a dojel jsem vždy a všude. Myslím si, že je to především o praxi, zkušenosti a hlavně o nepodceňování toho, co na silnici je. Jak řekl ( šplhal, určitě něco chtěl) můj syn - profík může i na letních :-)) a k těm řetězům ? vždyť i dle výsledků vašich testů není rozdíl v řetězech za 800 či 1400 . Zbytek je o reklamě, obratu.Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...