Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sněmovna: za silnější auta se možná zaplatí víc

  4:47aktualizováno  4:47
Vyšší zdanění osobních vozidel s objemem motoru nad 2000 kubických centimetrů navrhuje v rámci vládní novely zákona o silniční dani kabinet premiéra Miloše Zemana. Podle předlohy, kterou obdržela Poslanecká sněmovna, by podnikatelé, kteří vlastní vůz s objemem motoru od 2000 do 3000 kubických centimetrů, zaplatili od příštího ledna na silniční dani ročně o 600 korun víc. U vozů s motorem nad 3000 centimetrů by měla vzrůst daň o 1200 korun.
Pokud zvýšení daně schválí i Poslanecká sněmovna a Senát, dotkne se i autodopravců, kteří používají malé přepravní automobily osobního charakteru. V rámci novely zákona vláda navrhuje také celoplošné snížení silniční daně o pět až deset procent u nákladních vozidel s hmotností od 12 tun. Sleva na dani u nových vozidel může dosáhnout až téměř 40 procent, protože ji bude možno uplatnit po dobu tří let.
Novela zákona podle vlády přispěje k plné slučitelnosti s právem EU a přiblíží se praxi uplatňované ve většině států EU zejména tím, že respektuje zdaňování vozidel členských států EU ve státě registrace a přibližuje sazby daně většině států EU. Na rozdíl od současné právní úpravy omezuje osvobození od daně pouze na vozidla ozbrojených sil nebo civilní obrany a Policie ČR, vozidla požární, zdravotnická a jiných záchranných služeb a vozidla určena k údržbě komunikací.
  
Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.