Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci mluví o snížení rychlosti na okreskách na osmdesátku

aktualizováno 
Na německých silnicích se mimo obec může jezdit až stovkou, rada pro bezpečnost silničního provozu nově přišla s doporučením na snížení limitu o dvacet kilometrů v hodině. Na okreskách se v Německu stanou téměř dvě třetiny smrtelných nehod.

Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá v Německu na nárazy do stromů. | foto: ADAC

Němečtí dopravní odborníci se na kongresu věnovaném problémům v dopravě v dolnosaském Goslaru vyslovili pro snížení maximální povolené rychlosti ze stávající stovky na osmdesátku. Snížit by se měla rychlost především na nebezpečných úsecích, které vedou mezi stromořadími.

V roce 2013 zemřelo na okreskách 1934 lidí, data za loňský rok ještě nejsou k dispozici, prý to má být ale ještě vyšší číslo.

V Německu je na dvě stě tisíc kilometrů silnic, podle Rady pro bezpečnost silničního provozu má být upravení maximální povolené rychlosti účinným prostředkem ke snižování nehodovosti.

Podle Christiana Kellnera, šéfa rady, by se rychlost měla snížit na cestách, jejichž šířka je menší než šest metrů. Úzké silničce s ostrými zatáčkami a nezpevněnými krajnicemi neumožňují ani bezpečné předjíždění. Podle Kellnera nebyly takové cesty na stokilometrovou rychlost stavěné.

Se snížením maximálky na takových komunikacích souhlasí i Siegfried Brockmann, výzkumník nehod Německého svazu pojišťoven. Odborníci poukazují především na nebezpečné stromy podél silnic. „Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá na nárazy do stromů,“ uvádí Kellner. A volá po instalaci svodidel a rozšíření úseků se zákazem předjíždění.

Nejbezpečnější jsou dálnice

V Česku je to s mírou bezpečnosti silnic podobné jako v Německu. Nejbezpečnějším typem silnic jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

„K zaručení bezpečnosti řidičů na současných komunikacích by v řadě případů bylo třeba výrazně omezit nejvyšší dovolenou rychlost,“ říká český dopravní odborník Jiří Landa.

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ vysvětluje. Více čtěte zde.

Nejnebezpečnější jsou podle Landy, který je technickým ředitelem specializované firmy AF-CityPlan, silnice prvních tříd, které nemají od sebe oddělené směry, a hrozí tak střetnutí protijedoucích vozidel. Bezpečná silnice musí podle dopravního experta splňovat pravidla oddělení směrových pruhů, mít mimoúrovňové křižovatky, pevné překážky chráněné svodidly a chodci a cyklisté se na nich musí pohybovat mimo dráhu určenou pro motorová vozidla.





Nejčtenější

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.