Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci mluví o snížení rychlosti na okreskách na osmdesátku

aktualizováno 
Na německých silnicích se mimo obec může jezdit až stovkou, rada pro bezpečnost silničního provozu nově přišla s doporučením na snížení limitu o dvacet kilometrů v hodině. Na okreskách se v Německu stanou téměř dvě třetiny smrtelných nehod.

Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá v Německu na nárazy do stromů. | foto: ADAC

Němečtí dopravní odborníci se na kongresu věnovaném problémům v dopravě v dolnosaském Goslaru vyslovili pro snížení maximální povolené rychlosti ze stávající stovky na osmdesátku. Snížit by se měla rychlost především na nebezpečných úsecích, které vedou mezi stromořadími.

V roce 2013 zemřelo na okreskách 1934 lidí, data za loňský rok ještě nejsou k dispozici, prý to má být ale ještě vyšší číslo.

V Německu je na dvě stě tisíc kilometrů silnic, podle Rady pro bezpečnost silničního provozu má být upravení maximální povolené rychlosti účinným prostředkem ke snižování nehodovosti.

Podle Christiana Kellnera, šéfa rady, by se rychlost měla snížit na cestách, jejichž šířka je menší než šest metrů. Úzké silničce s ostrými zatáčkami a nezpevněnými krajnicemi neumožňují ani bezpečné předjíždění. Podle Kellnera nebyly takové cesty na stokilometrovou rychlost stavěné.

Se snížením maximálky na takových komunikacích souhlasí i Siegfried Brockmann, výzkumník nehod Německého svazu pojišťoven. Odborníci poukazují především na nebezpečné stromy podél silnic. „Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá na nárazy do stromů,“ uvádí Kellner. A volá po instalaci svodidel a rozšíření úseků se zákazem předjíždění.

Nejbezpečnější jsou dálnice

V Česku je to s mírou bezpečnosti silnic podobné jako v Německu. Nejbezpečnějším typem silnic jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

„K zaručení bezpečnosti řidičů na současných komunikacích by v řadě případů bylo třeba výrazně omezit nejvyšší dovolenou rychlost,“ říká český dopravní odborník Jiří Landa.

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ vysvětluje. Více čtěte zde.

Nejnebezpečnější jsou podle Landy, který je technickým ředitelem specializované firmy AF-CityPlan, silnice prvních tříd, které nemají od sebe oddělené směry, a hrozí tak střetnutí protijedoucích vozidel. Bezpečná silnice musí podle dopravního experta splňovat pravidla oddělení směrových pruhů, mít mimoúrovňové křižovatky, pevné překážky chráněné svodidly a chodci a cyklisté se na nich musí pohybovat mimo dráhu určenou pro motorová vozidla.




Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Další z rubriky

Specialisté v Poličce vyrobí hasičskou cisternu odolnou proti detonacím

Firma THT Polička, která vyrábí různé modifikace požárních automobilů, navázala...

Společnost THT Polička letos vyrobí pro hasiče dvě speciální cisterny, které budou odolné i proti detonacím. Hasiči si...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Najdete na iDNES.cz