Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci mluví o snížení rychlosti na okreskách na osmdesátku

aktualizováno 
Na německých silnicích se mimo obec může jezdit až stovkou, rada pro bezpečnost silničního provozu nově přišla s doporučením na snížení limitu o dvacet kilometrů v hodině. Na okreskách se v Německu stanou téměř dvě třetiny smrtelných nehod.

Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá v Německu na nárazy do stromů. | foto: ADAC

Němečtí dopravní odborníci se na kongresu věnovaném problémům v dopravě v dolnosaském Goslaru vyslovili pro snížení maximální povolené rychlosti ze stávající stovky na osmdesátku. Snížit by se měla rychlost především na nebezpečných úsecích, které vedou mezi stromořadími.

V roce 2013 zemřelo na okreskách 1934 lidí, data za loňský rok ještě nejsou k dispozici, prý to má být ale ještě vyšší číslo.

V Německu je na dvě stě tisíc kilometrů silnic, podle Rady pro bezpečnost silničního provozu má být upravení maximální povolené rychlosti účinným prostředkem ke snižování nehodovosti.

Podle Christiana Kellnera, šéfa rady, by se rychlost měla snížit na cestách, jejichž šířka je menší než šest metrů. Úzké silničce s ostrými zatáčkami a nezpevněnými krajnicemi neumožňují ani bezpečné předjíždění. Podle Kellnera nebyly takové cesty na stokilometrovou rychlost stavěné.

Se snížením maximálky na takových komunikacích souhlasí i Siegfried Brockmann, výzkumník nehod Německého svazu pojišťoven. Odborníci poukazují především na nebezpečné stromy podél silnic. „Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá na nárazy do stromů,“ uvádí Kellner. A volá po instalaci svodidel a rozšíření úseků se zákazem předjíždění.

Nejbezpečnější jsou dálnice

V Česku je to s mírou bezpečnosti silnic podobné jako v Německu. Nejbezpečnějším typem silnic jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

„K zaručení bezpečnosti řidičů na současných komunikacích by v řadě případů bylo třeba výrazně omezit nejvyšší dovolenou rychlost,“ říká český dopravní odborník Jiří Landa.

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ vysvětluje. Více čtěte zde.

Nejnebezpečnější jsou podle Landy, který je technickým ředitelem specializované firmy AF-CityPlan, silnice prvních tříd, které nemají od sebe oddělené směry, a hrozí tak střetnutí protijedoucích vozidel. Bezpečná silnice musí podle dopravního experta splňovat pravidla oddělení směrových pruhů, mít mimoúrovňové křižovatky, pevné překážky chráněné svodidly a chodci a cyklisté se na nich musí pohybovat mimo dráhu určenou pro motorová vozidla.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.