Autofotka týdne: Touareg alias čtyřpásovka sněžná

aktualizováno 
Z Volkswagenu Touareg je snowareg, z kol totiž přezul na pásy. A taky pěkně zkrotl. Potkat ho můžete ve Švédsku.

Volkswagen Touareg | foto: Volkswagen

Snowareg už jezdí přes rok jako reklamní lákadlo po Švédsku po akcích Volkswagenu. Na bocích má švédské vlajky, k letošním Vánocům nadělilo lokální zastoupení značky svým fanouškům na Facebooku novou dávku fotek.

Snowareg má na svědomí švédské zastoupení Volkswagenu. Už v roce 2011 se domluvilo s americkým specialistou na pásy na auta, firmou Mattracks, a postavilo touarega na pásy.

Volkswagen Touareg


Při přestavbě touarega na snowareg (složenina anglického "snow", což znamená sníh, a touareg), upravili podvozek. Předek obrnili tak, aby lépe odolával muldám sněhu a hroudám ledu, upravit se rozhodli také zavěšení, aby si lépe rozumělo s pásy.

Fotogalerie

Pod kapotou zůstal sériový osmiválcový turbodiesel 4,2 TDI s výkonem 340 koní a 800 newtonmetry točivého momentu. Základní provedení s tímto motorem stojí v Česku 1,8 milionu korun.

S normálním obutím na silnici vystřelí touareg na stovku za 5,8 sekundy a upaluje až 242 km/h. To s pásy umí po sněhu drandit maximálně 64 km/h.

Není to prvně, co dostalo auto pásy. Před lety obrážel autosalony a velká lyžařská střediska maličký Fiat Panda 4x4 na pásech. Filmoví fanoušci si vzpomenou na film Taxi, kde na pásech řádil Peugeot 406, a v jedné české autodílně právě teď dokončují takovou přestavbu na uzounké malé japonské dodávce Subaru Libero.

Volkswagen Touareg

Je samozřejmé, že pokud nemáte auto s pohonem všech kol, "opásovávat" ho nemá smysl. I proto se o ně nejčastěji zajímají majitelé velkých SUV, terénních pick-upů, hummerů, jeepů a podobně. Když si koupíte rovnou speciální sadu, výměnu podle výrobce zvládnete i doma v garáži.

Rozhodně to však není levná záležitost. Sady na přestavbu na pásový stroj jsou k mání hlavně na čtyřkolky (quad). Na čtyřkolku stojí přes sto tisíc. Originální "mattracks" na SUV (hummery, jeepy, chevrolety) se dají pořídit i v Česku, ale připravte si aspoň 25 tisíc dolarů, tedy skoro půlmilion.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

OBRAZEM: Nový kalendář poslal modelky v zetorech na ryby

Kalendář Zetor 2019

Kalendář s červenými traktory z Brna je tu po roce nanovo. Kalendáře Zetor mají obrovskou tradici, letos poslal slavné...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Najdete na iDNES.cz