Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snowmobile: sněžný supersport budoucnosti

aktualizováno 
Neobvyklý skútr s futuristickými tvary zatím nepotkáte na zasněžených stráních Krkonoš, Jeseníků ani v Alpách. Ačkoliv do těchto velehor to nemá vůbec daleko. SnowMobile, jak svůj návrh pojmenovali rakouští designéři, vznikl na břehu Bodamského jezera.

Sněžný skútr SnowMobile | foto: Dominic Schindler Creations

Studio Dominic Schindler sebevědomě hlásá, že umí navrhnout tvary skoro čemukoliv. Na mušku si tentokrát vzalo sněžný skútr.

"Chtěli jsme ukázat, jak se dělá profesionální a inteligentní design," říká Tim Wichmann, designér společnosti Dominic Schindler Creations. V praxi se firma zabývá na první pohled mnohem nudnějšími návrhy.

Letos dostala ocenění za tvary obráběcích komplexů, které se skládají ze samotného stroje a jeho počítačového ovládání. Bez zajímavosti není, že majiteli studia, jehož jméno také nese, je teprve 27 let.
Tvary sněžného vozidla popisuje Tim Wichmann slovy: "Jako designéři jsme hodně inovativní a rádi se díváme do budoucnosti."

Na adresu SnowMobilu dodává, že stejně jako ostatní návrhy firmy má i tento skútr šanci na výrobu. Konkrétnější však není. 

SnowMobile se konstrukčně liší od běžných skútrů, které se dají potkat na horách. Vpředu má pásy a vzadu lyži. Klasické skútry mívají naopak lyže vpředu a pás v zadní části.

Svalnatá příď s pásy našla inspiraci u roleb, které se lyžařům starají o sjezdovky. Firma svůj návrh přirovnává k supersportovnímu motocyklu. K těm také patří robustní předek a lehčeji působící zakončení.
SnowMobile lze přirovnat i ke čtyřkolkám, na které se někdy montují v zimě namísto kol pásy.

"Je jasně vidět, že opravdový potenciál dobrého designu ještě není vyčerpán," odpovídá Tim Wichmann na otázku, co mu chybí na dnes vyráběných sněžných skútrech, které lyžaři a návštěvníci zimních hor potkávají a využívají.

Sněžný skútr SnowMobile

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.