Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Sodomkové byli na počátku tradice velkovýroby autobusů ve Vysokém Mýtě

Otec a syn Sodomkové ovlivnili podobu Vysokého Mýta na několik desetiletí dopředu. Bez nich by ve městě neměla tradici výroba autobusů. Dnes jejich dobu ukazuje každoroční velká přehlídka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HT

H98o33n14z85a 79T87a32r

27. 12. 2017 21:15

Jen názorná ukázka toho, co dokázalo zlikvidovat centrální plánování .

Měli prý málo prostoru

https://zpravy.idnes.cz/neselhal-socialismus-nedostal-prostor-haji-komuniste-rezim-do-1989-1cc-/domaci.aspx?c=A160514_142958_ekonomika_kop

2 0
možnosti

na druhou stranu divoká privatizace skoro zlikvidovala Zetor, zcela Liaz, Pragu, z Tatry se postupně stává je skládanka z dílů z celého světa.......

0 0
možnosti
JM

To komunisti uměli skvěle zničit člověka i fabriku.

4 0
možnosti
PS

Tak jsem čekal, že se dočtu, od kdy do kdy se ta přehlídka koná, kde atd., a ono nic... to je zase článek...

0 0
možnosti
Foto

J81i40ř63í 22L18i81b75e41r

27. 12. 2017 11:30

Jo, kam vkročí komunista, tam deset let tráva neroste :-( Sodomkovi nejsou, bohužel, zdaleka jediní.

9 0
možnosti
AL

Karosárna Sodomka dýchala na záda předním světovým karosářům. Po znárodnění se z ní stal tuctový nezajímavý podnik. Komunisti zničili plno fungujících věcí a komunismem vychovaní lidi oo 90.roce dílo zkázy dovršili. Často to byli titíž, co se na komunistických rozkrádačkách podíleli.

12 0
možnosti
SK

Nu osobně je mi líto rodu Sodomků z VM ! Socialismus a komunisté sice udržel výrobu autobusů a hasící techniky na socialistické úrovni, ale dle sovětského vzoru poškodil majitele ! Vysokomýtská Karosa a její zaměstnanci nestraníci ale dokázali vyrábět potřebné československé autobusy a hasící vozidla jež byly využívány v celé republice. Firmy Sodomek a Stratílek jsou pro mnohé stále pojmem. V současnosti sice Sodomkova KAROSÁrna už má jiného majitele a vyrábí pod značkou Iveco, když před tím krátce koketovala s Renaultem, ale v této firmě ještě i dnes pracují a odcházejí pracovníci jež zažili dobu Karosy a ŠM,ŠL a š700. V podstatě v profesním pracovním cyklu se mnoho nezměnilo , pro poctivou moderní výrobu autobusů jsou potřeba především profesní machři a pracovníci na všech stupních výroby podobně jako tomu bylo u kusové výroby předválečné Karosárny Sodomka.

0 0
možnosti
JZ

J65i15ř51í 53Z38ý18k44a

27. 12. 2017 2:03

docela by mě zajímalo, proč je tato fabrika v rukou IVECO a ne v rukou jeho potomků. Vím, že v 93 proběhla privatizace, ale předpokládám, že potomek Sodomky měl nárok na restituce, když to komunisté Sodomkovi ukradli ...

3 0
možnosti
SK

Nu je to běžným přerušením rodinné tradice . Proč Rakona Rakovník není Raků ale Proctr a Gamble ? Pro mnohé jsou peníze bližší než podnikatelské střevo. I když - možná, v devadesátých letech mnozí po zkušenostech z ledna-srpna 1968 nevěřili tolik Havlovi a Klausovi, že se historie nebude opakovat !!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...