Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

aktualizováno 
Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární články. Auto se tak může dobíjet samo i během jízdy. Výrobu chce firma odstartovat v druhé polovině příštího roku. Už nyní má na nové auto přes šest a půl tisíce objednávek.

Nový elektromobil se solárními články Sion by měl bez baterie stát kolem 16 tisíc eur ( v přepočtu asi 410 tisíc korun).

Firma Sono nyní testuje finální verzi svého dobíjecího systému. Letošní slunečné počasí jí nahrává do karet: Sion má celkem 330 solárních článků na střeše, kapotě i po stranách a měl by bez dobíjení zvládnout ujet zhruba 250 kilometrů.

Fotogalerie

„Máme vyhřívání sedadel, je zde klimatizace, velký informační systém, kam mohu také připojit svůj telefon. Znamená to, že mám skutečně úplný vůz, který je velmi jednoduchý, nemá žádné ozdůbky,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel firmy Laurin Hahn.

Cena bez baterie bude lepší

Firma, která vznikla v roce 2016, zatím pro zájemce uvádí cenu bez baterie. Tu bude možné dokoupit nebo si ji pronajmout. Při současných cenách a technologiích se má cena baterie pohybovat kolem čtyř tisíc eur (tedy asi 103 tisíc korun). Firma se však rozhodla nabízet auto bez baterie, protože ceny konstantně klesají, takže při prodeji může v budoucnu zákazníkům nabídnout nejlepší cenu.

Němci tlačí do rozvoje elektromobility, tamní vláda v dubnu uvedla, že je připravena podpořit firmy, které budou vyrábět baterie pro elektrická vozidla. Německo však nejspíš nesplní svůj plán, aby na silnicích do roku 2020 byl jeden milion elektrických vozů.

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na kapotě.

Autoři: ,

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Ford umí najít nebezpečná místa dopředu. Sleduje brzdění

Kolony v Praze během dočasného uzavření tunelu Blanka. (11. dubna 2018)

Často nejdříve musí dojít k nehodě, aby byl konkrétní dálniční uzel, křižovatka nebo úsek silnice označen za...

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Najdete na iDNES.cz