Sovětský gazík se vrací. Legendární UAZ 469 vznikne v limitované edici

  12:30aktualizováno  12:30
Ruská automobilka UAZ se rozhodla oprášit přípravky na výrobu nesmrtelného teréňáku vojsk Varšavské smlouvy. "Gazík" UAZ 469 z roku 1972 vznikne v pětitisícové sérii. Výroba už běží.

UAZ 469 | foto: UAZ

Rusko se připravuje na letošní velkolepé oslavy 65. výročí vítězství Rudé armády v druhé světové válce. Poctu chystá i ruský výrobce terénních aut UAZ. V Uljanovsku už běží výroba ikony vojenské techniky armád bývalé Varšavské smlouvy.

Znovuzrozený UAZ 469, kterého od roku 1972, kdy nahradil v garážích vojáků předchůdce GAZ 69, vznikly víc než dva miliony, se za třicet let výroby prodával v přibližně sedmdesáti státech celého světa.

Jako základ retromodelu posloužil sériový model UAZ Hunter. Moc práce s přestavbou konstruktéři neměli, hunter totiž vychází z původního UAZu 469B. Šéf prodeje automobilky Alexander Karpov prohlásil, že rozhodnutí obnovit výrobu podpořila poptávka od firem, které žádaly odolné laciné auto. Jednoduchým offroadem chce automobilka také oslovit privátní zákazníky, kteří žijí mimo civilizaci. Čeká, že zájem projeví také bezpečnostní složky. Auto bude k mání ve dvou verzích - s plechovou nebo plátěnou střechou.

UAZ 469


Pětitisícovou sérii budou v Rusku prodávat s plátěnou střechou od 299 tisíc rublů, což odpovídá přibližně 190 000 korunám, za verzi s plechovou střechou se bude připlácet dvacet tisíc rublů. Obchodníci už přijímají objednávky.

Oproti originálu dostal navíc posilovač řízení a kotoučové brzdy. Až sedmimístný UAZ dostane benzinový motor objemu 2,7 litru s výkonem 112 koní a manuální čtyřstupňovou převodovku. Motor je podle výrobce méně žíznivý (udávaná je spotřeba 10,6 l/100 km) a více ekologický, než původní 2,5litrový čtyřválec s výkonem 75 koní. Plechový voják do každého terénu se v novém provedení rozjede na maximální stotřicítku, ten původní jel nejvíc stovkou.

UAZ 469
Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zadrželi kvůli čachrům s penězi

Carlos Ghosn

Předseda správní rady japonské automobilky Nissan Motor Carlos Ghosn používal firemní peníze pro vlastní účely a...

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek....

Najdete na iDNES.cz