Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sovětský gazík se vrací. Legendární UAZ 469 vznikne v limitované edici

  12:30aktualizováno  12:30
Ruská automobilka UAZ se rozhodla oprášit přípravky na výrobu nesmrtelného teréňáku vojsk Varšavské smlouvy. "Gazík" UAZ 469 z roku 1972 vznikne v pětitisícové sérii. Výroba už běží.

UAZ 469 | foto: UAZ

Rusko se připravuje na letošní velkolepé oslavy 65. výročí vítězství Rudé armády v druhé světové válce. Poctu chystá i ruský výrobce terénních aut UAZ. V Uljanovsku už běží výroba ikony vojenské techniky armád bývalé Varšavské smlouvy.

Znovuzrozený UAZ 469, kterého od roku 1972, kdy nahradil v garážích vojáků předchůdce GAZ 69, vznikly víc než dva miliony, se za třicet let výroby prodával v přibližně sedmdesáti státech celého světa.

Jako základ retromodelu posloužil sériový model UAZ Hunter. Moc práce s přestavbou konstruktéři neměli, hunter totiž vychází z původního UAZu 469B. Šéf prodeje automobilky Alexander Karpov prohlásil, že rozhodnutí obnovit výrobu podpořila poptávka od firem, které žádaly odolné laciné auto. Jednoduchým offroadem chce automobilka také oslovit privátní zákazníky, kteří žijí mimo civilizaci. Čeká, že zájem projeví také bezpečnostní složky. Auto bude k mání ve dvou verzích - s plechovou nebo plátěnou střechou.

UAZ 469


Pětitisícovou sérii budou v Rusku prodávat s plátěnou střechou od 299 tisíc rublů, což odpovídá přibližně 190 000 korunám, za verzi s plechovou střechou se bude připlácet dvacet tisíc rublů. Obchodníci už přijímají objednávky.

Oproti originálu dostal navíc posilovač řízení a kotoučové brzdy. Až sedmimístný UAZ dostane benzinový motor objemu 2,7 litru s výkonem 112 koní a manuální čtyřstupňovou převodovku. Motor je podle výrobce méně žíznivý (udávaná je spotřeba 10,6 l/100 km) a více ekologický, než původní 2,5litrový čtyřválec s výkonem 75 koní. Plechový voják do každého terénu se v novém provedení rozjede na maximální stotřicítku, ten původní jel nejvíc stovkou.

UAZ 469
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.