UAZ 469

UAZ 469 | foto: UAZ

Sovětský gazík se vrací. Legendární UAZ 469 vznikne v limitované edici

  • 135
Ruská automobilka UAZ se rozhodla oprášit přípravky na výrobu nesmrtelného teréňáku vojsk Varšavské smlouvy. "Gazík" UAZ 469 z roku 1972 vznikne v pětitisícové sérii. Výroba už běží.

Rusko se připravuje na letošní velkolepé oslavy 65. výročí vítězství Rudé armády v druhé světové válce. Poctu chystá i ruský výrobce terénních aut UAZ. V Uljanovsku už běží výroba ikony vojenské techniky armád bývalé Varšavské smlouvy.

Znovuzrozený UAZ 469, kterého od roku 1972, kdy nahradil v garážích vojáků předchůdce GAZ 69, vznikly víc než dva miliony, se za třicet let výroby prodával v přibližně sedmdesáti státech celého světa.

Jako základ retromodelu posloužil sériový model UAZ Hunter. Moc práce s přestavbou konstruktéři neměli, hunter totiž vychází z původního UAZu 469B. Šéf prodeje automobilky Alexander Karpov prohlásil, že rozhodnutí obnovit výrobu podpořila poptávka od firem, které žádaly odolné laciné auto. Jednoduchým offroadem chce automobilka také oslovit privátní zákazníky, kteří žijí mimo civilizaci. Čeká, že zájem projeví také bezpečnostní složky. Auto bude k mání ve dvou verzích - s plechovou nebo plátěnou střechou.

UAZ 469


Pětitisícovou sérii budou v Rusku prodávat s plátěnou střechou od 299 tisíc rublů, což odpovídá přibližně 190 000 korunám, za verzi s plechovou střechou se bude připlácet dvacet tisíc rublů. Obchodníci už přijímají objednávky.

Oproti originálu dostal navíc posilovač řízení a kotoučové brzdy. Až sedmimístný UAZ dostane benzinový motor objemu 2,7 litru s výkonem 112 koní a manuální čtyřstupňovou převodovku. Motor je podle výrobce méně žíznivý (udávaná je spotřeba 10,6 l/100 km) a více ekologický, než původní 2,5litrový čtyřválec s výkonem 75 koní. Plechový voják do každého terénu se v novém provedení rozjede na maximální stotřicítku, ten původní jel nejvíc stovkou.

UAZ 469