Diskuze
Elektromobil je čistý jen naoko, spalovací motor ještě dlouho vydrží
Děkujeme za pochopení.
F28i52l36i85p 97T78ř48e30b55a
Čistý elektromobil není. Čistější, než CNG, benzin, nebo nedej bože nafta ale je a vždycky bude.
Dnešní technologie (a zákonné požadavky) umožńují výrobu, přenos a ukládání energie s účiností, o které si vnitřní spalování může nechat zdát, a z toho "výfuku v elektrárně" výchází většinou čistší vzduch, než který je do kotle nasáván.
Výroba a likvidace baterií není nic moc, ale proti těžbě, rafinaci a dopravě (!) fosilních paliv je to panenská divočina.
Problémem elektromobilů ale zůstává infrastruktura - u paneláku, ve městě kde by to bylo potřeba, si prostě auto do zásuvky nepřipojím, ikdybych stokrát chtěl. Dá se nabíjet během zastávky na kafe? Jistě (někde), ale komu by se chtělo?
M59a43r81t17i29n 68K66a53r63á27s17e47k
Je docela vtipne, ze desitky let vsichni berou to, ze doprava na elektrinu je mnohem cistejsi nez na naftu (proto tolik razime tramvaje, trolejbusy, elektrifikovane vlaky apod), a ted najednou prichazi tuny lidi s teorii, ze je vlastne cistejsi palit naftu, nez jezdit na elektrinu? Jak budem postupovat dale? Budeme dieselifikovat tramvaje a vlaky, v zajmu ochrany zivotniho prostredi? :-D
J59i85ř62í 73S77c77h91w40a34c16h
nj, když zaváděli trolejbusy a tramvaje, tak internet neexistoval a odborník, zvaný "internetový diskutér" nemohl těm, co to zaváděli poradit.
G18e85o24r61g 41K86o14m55b53e47r37e38c
Auto na baterky je na baterky kdyz vam nepujde proud 48 jako onehda v pulce kraje.
Ze bude takovych blackoutu pribyvat diky zmenam klimatu je nasnade. A pak se dostane takovym aku autem kam? Akorat do... kam slunce nesviti.
L34u61k10á25š 10M65a58r40e14d46a
To mi pripomnelo situaci kdy se nejaky jihovychodni stad USA evakuoval pred hurikanem. Ted kdyby vsechny auta byla na baterky, tak jsme tu meli jednu z nejvetsich katastrof vubec.
J62a93r87o43m92i84r 64H13o24b88l44i59k
A víte že je úplně jedno jestli spalovací motor, hybrid, elektrovozítko, LPG, CNG,....
Problém není palivo, problém je množství aut. Pokud se s tímhle něco neudělá, tak když se sejde dostatečný počet vozidel, bude ekologický problém vždy.
Tohle řešte (politici i diskutéři) a bude po problému s palivem.
M76i13l55o15š 81S17e74t94í96k
Takže budete zakazovat (přímo či nepřímo) vlastnictví automobilů? Nebo jak si to představujete?
A56l30e61x10a73n62d76r 36Š80í92r
Pan ředitel Mareš se mýlí. Nedávno byla zveřejněna mezinárodní studie (myslím nějaká belgická univerzita?), podle níž jsou elektromobily vždy čistší, pochopitelně mnohem více tam, kde se elektřina vyrábí z obnovitelných zdrojů, ale vycházejí čistší např. i v Polsku, kde elektřinu vyrábějí takřka výhradně z hnědého uhlí.
J12a70r32o29m72í97r 93K28r90á49l
Otázkou je, jaká v té studii použili vstupní data. A také to, zda je nutno řešit nejdřív tu menší část znečištění. Já bych rozhodně nejdřív řešit ty velké zdroje. V městech MHD, nákladní dopravu a námořní dopravu. Tam jsou už dnes technologie, které se dají použít.
T33o47m93á73š 26P33o22d53l59e76n33a
Autoři ČTK...to si z mládí pamatuju.....
L39u51c65i47a66n 81P91a21p12a36z87i18a50n
Žádný motor není čistý. Jen je otázkou, co je více a co méně špinavé.
A57l74e53x82a81n17d87r 87Š83í54r
To je pravda. Žádné auto nevyrábí kyslík.
R72o19b36e86r83t 50R49a32j75s
Můj názor, prosím, čtěte zde:
https://docs.google.com/document/d/1h_icVT18wAj2sejlsTV222UU-N6K3w1s36Dj41dwiKw/edit?usp=sharing
R13o69b72e29r66t 80R16a26j11s
Určitě mě všechno nenapadlo. Prosím o shovívavost. ;-)
P16e88t23r 44G38a53z26d51a
Jezdim s vozy na cng a katastrofa .... nespolehlive, spotreba stejna nebo vyssi nez u benzinu. Maly dokezd pouze na cng ..... a cena jen o par korun nizsi nez u benzinu. Diky nechci.
O78n38d70ř51e88j 44K54r95y91š38t40o93f
jezdím s octávkou-cng spotřeba 4,2kg po městě - mimo 3,4kg - 1 kg v Praze za 22,- CNG Jinonice-- když najedu 70-75 000km ročně -s úsporou za servis oproti Naftě ušetřím přes 100 000,-kč ročně- tolik holá fakta
. Benzín 95 oktanů CNG 128 oktanů-takže u mne je volba jasná.
J18i70r61i 13B21i14l79i84n54a
Pekna demagogie. Elektrina se ziskava mnoha zpusoby, vetsinou pomerne ciste. Ale i spravne odsirena uhelna elektrarna je cistejsi nez tisice malych motoru v ulicich.
O86n11d75ř90e85j 81K94r41y38š79t81o70f
Ještě do toho připočítej - energii na vytěžení a přepravu toho uhlí - není vyjímkou že se vozí uhlí i na zaoceánských trajektech přes 1/2 světa.
Jinak jsem pro elektromobilitu - ale s tím uhlím to asi do budoucna nebude to pravé.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...