Diskuze
Elektromobil je čistý jen naoko, spalovací motor ještě dlouho vydrží
Děkujeme za pochopení.
F42i40l91i14p 73T86ř38e38b92a
Čistý elektromobil není. Čistější, než CNG, benzin, nebo nedej bože nafta ale je a vždycky bude.
Dnešní technologie (a zákonné požadavky) umožńují výrobu, přenos a ukládání energie s účiností, o které si vnitřní spalování může nechat zdát, a z toho "výfuku v elektrárně" výchází většinou čistší vzduch, než který je do kotle nasáván.
Výroba a likvidace baterií není nic moc, ale proti těžbě, rafinaci a dopravě (!) fosilních paliv je to panenská divočina.
Problémem elektromobilů ale zůstává infrastruktura - u paneláku, ve městě kde by to bylo potřeba, si prostě auto do zásuvky nepřipojím, ikdybych stokrát chtěl. Dá se nabíjet během zastávky na kafe? Jistě (někde), ale komu by se chtělo?
M29a41r80t95i41n 90K25a96r31á68s44e22k
Je docela vtipne, ze desitky let vsichni berou to, ze doprava na elektrinu je mnohem cistejsi nez na naftu (proto tolik razime tramvaje, trolejbusy, elektrifikovane vlaky apod), a ted najednou prichazi tuny lidi s teorii, ze je vlastne cistejsi palit naftu, nez jezdit na elektrinu? Jak budem postupovat dale? Budeme dieselifikovat tramvaje a vlaky, v zajmu ochrany zivotniho prostredi? :-D
J70i21ř44í 50S88c49h78w73a24c18h
nj, když zaváděli trolejbusy a tramvaje, tak internet neexistoval a odborník, zvaný "internetový diskutér" nemohl těm, co to zaváděli poradit.
G77e58o14r75g 62K67o13m15b63e58r86e21c
Auto na baterky je na baterky kdyz vam nepujde proud 48 jako onehda v pulce kraje.
Ze bude takovych blackoutu pribyvat diky zmenam klimatu je nasnade. A pak se dostane takovym aku autem kam? Akorat do... kam slunce nesviti.
L34u16k91á23š 50M55a61r89e48d81a
To mi pripomnelo situaci kdy se nejaky jihovychodni stad USA evakuoval pred hurikanem. Ted kdyby vsechny auta byla na baterky, tak jsme tu meli jednu z nejvetsich katastrof vubec.
J16a29r68o79m68i33r 96H88o58b28l40i21k
A víte že je úplně jedno jestli spalovací motor, hybrid, elektrovozítko, LPG, CNG,....
Problém není palivo, problém je množství aut. Pokud se s tímhle něco neudělá, tak když se sejde dostatečný počet vozidel, bude ekologický problém vždy.
Tohle řešte (politici i diskutéři) a bude po problému s palivem.
M32i90l65o38š 57S93e25t15í84k
Takže budete zakazovat (přímo či nepřímo) vlastnictví automobilů? Nebo jak si to představujete?
A35l58e86x37a57n75d97r 33Š22í33r
Pan ředitel Mareš se mýlí. Nedávno byla zveřejněna mezinárodní studie (myslím nějaká belgická univerzita?), podle níž jsou elektromobily vždy čistší, pochopitelně mnohem více tam, kde se elektřina vyrábí z obnovitelných zdrojů, ale vycházejí čistší např. i v Polsku, kde elektřinu vyrábějí takřka výhradně z hnědého uhlí.
J68a94r51o84m16í81r 97K79r18á74l
Otázkou je, jaká v té studii použili vstupní data. A také to, zda je nutno řešit nejdřív tu menší část znečištění. Já bych rozhodně nejdřív řešit ty velké zdroje. V městech MHD, nákladní dopravu a námořní dopravu. Tam jsou už dnes technologie, které se dají použít.
T10o67m80á22š 52P69o31d84l26e14n95a
Autoři ČTK...to si z mládí pamatuju.....
L33u75c30i93a20n 92P41a74p31a89z35i15a16n
Žádný motor není čistý. Jen je otázkou, co je více a co méně špinavé.
A51l67e80x16a58n55d58r 23Š17í40r
To je pravda. Žádné auto nevyrábí kyslík.
R84o66b77e73r84t 87R53a22j16s
Můj názor, prosím, čtěte zde:
https://docs.google.com/document/d/1h_icVT18wAj2sejlsTV222UU-N6K3w1s36Dj41dwiKw/edit?usp=sharing
R18o37b44e28r30t 90R95a87j66s
Určitě mě všechno nenapadlo. Prosím o shovívavost. ;-)
P14e85t83r 73G61a74z70d84a
Jezdim s vozy na cng a katastrofa .... nespolehlive, spotreba stejna nebo vyssi nez u benzinu. Maly dokezd pouze na cng ..... a cena jen o par korun nizsi nez u benzinu. Diky nechci.
O87n24d36ř70e54j 82K26r45y45š36t41o29f
jezdím s octávkou-cng spotřeba 4,2kg po městě - mimo 3,4kg - 1 kg v Praze za 22,- CNG Jinonice-- když najedu 70-75 000km ročně -s úsporou za servis oproti Naftě ušetřím přes 100 000,-kč ročně- tolik holá fakta
. Benzín 95 oktanů CNG 128 oktanů-takže u mne je volba jasná.
J55i86r76i 77B29i96l78i17n48a
Pekna demagogie. Elektrina se ziskava mnoha zpusoby, vetsinou pomerne ciste. Ale i spravne odsirena uhelna elektrarna je cistejsi nez tisice malych motoru v ulicich.
O59n25d61ř67e91j 19K30r55y20š14t13o13f
Ještě do toho připočítej - energii na vytěžení a přepravu toho uhlí - není vyjímkou že se vozí uhlí i na zaoceánských trajektech přes 1/2 světa.
Jinak jsem pro elektromobilitu - ale s tím uhlím to asi do budoucna nebude to pravé.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...