Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Španělské mušky pro pány: Leony Cupra a FR

aktualizováno 
Ke dvěma stovkám koní přibylo dalších čtyřicet, dynamickou čišící tělo leonu přizdobilo několik nezbytných doplňků a z amatérského sportovce se stává silou hýřící profesionál. Nejrychlejší seat všech dob přijede v zimě pod jménem Leon Cupra.

Seat Leon Cupra | foto: Seat

Motoráři Seatu vyždímali z TFSIčka oproti Golfu GTI nebo české Octavii RS dalších třicet kilowattů navíc.

Sport na druhou: Leon Cupra
Ještě ani nevychladly kapoty sportovního Leonu Formula Racing a ze Španělska přilétává těžký kalibr. Komu je 200 koní právě uvedeného FRka málo, počká do zimy na Cupru.

I obyčejný leon je na pohled rychlý už při parkování u chodníku, designéři dostali za úkol jeho líbivé tvary pro potřeby cupry trochu zdrsnit. Přepracovali nárazníky, namalovali nová osmnáctipalcová kola. Pro řidiče Fabie Junior mají zvláštní kouzlo zrcátka vyvedená v černé barvě .

Do Leonu Cupra se dostal nejsilnější motor, který se kdy pod kapotu sériového seatu podíval. Z přeplňovaného přímovstřikového dvoulitru vyždímali pánové s velkým S na klopách bílých plášťů 240 koní. Asfalt masíruje 300 newtonmetrů. Z nuly na stovku to cupře trvá 6,4 sekund, kilometr prolétne za 26,4 sekund a ručička rychloměru má dvěstěpadesátku na dohled z šestikilometrového odstupu.

Laboratorní péče se dočkal nejen motor, cupra má nižší a tvrdší podvozek, strmější je převod řízení. Kola obula botky velikosti 225/40 R18. Oproti "sérii" jsou větší brzdové kotouče: Přední mají v průměru 345, zadní pak 286 milimetrů.

Kdo se chystá s cuprou dovádět ještě o něco více, může si připlatit za čtyřpístkové brzdiče od Bremba.

Interiér se dočkal úprav v závodnickém stylu. Jiná jsou sedadla - nově mají opěrku hlavy integrovanou do opěradla, jejich patřičné profilování je samozřejmostí. Pedály dostaly kovové nástavce, vyšperkováni se dočkal také volant a hlavice řadicí páky.

Cupra v číslech

Motor

2,0 TFSI

Výkon

177 kw/ 240 k

Max. kroutící moment

300 Nm

Max. rychlost

244 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

6,4 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná)

12,3/7,0/8,9

Pneumatiky

225/40 R18

Pohotovostní hmotnost

1375-1437 kg


Předkrm: Leon FR
Zkrátit čekání na ostrou cupru dostal na starosti Leon FR. Krotší seat s přídomkem Formula Racing je nově k mání i na českém trhu s benzinovými i naftovými přeplňovanými dvoulitry.

Sportovního ducha naznačují přepracované nárazníky a chromové doplňky (koncovka výfuku, kryty zrcátek). Že FR stojí o stupínek níže než cupra, naznačují o palec menší kola (225/45 R17). Sportovní ladění má samozřejmě také interiér.

TFSIčko v Leonu FR dává 147 kilowattů (200 koní), gumy na přední nápravě si musí poradit s 280 newtonmetry kroutícího momentu. Naftoví sportovci budou v FRku kočírovat 170 TDIčkových koní (125 kW).

Dieselový Leon FR pokoří stovku za 8,2 sekund, benzinový o devět desetin sekundy dříve. S benzinem v nádrži ujede za hodinu o 15 kilometrů více - maximálka naftové verze je 214, benzinové 229 kilometrů v hodině. V disciplině průměrné spotřeby ovšem vítězí diesel výsledkem 6 : 7,9.

Při míchání sportovního koktejlu nezapomněli ve Španělsku ani na bezpečnost. ABS s kontrolou prokluzu kol TCS je doplněna sériově montovaným stabilizačním strážcem ESP. Nechybí šest airbagů, nebo kontrola tlaku v pneumatikách. Specialitou je asistent DSR (Driver Steering Recommendation), který řidiči v případě smyku napovídá, kam natočit volant.


Ceny benzinového Leonu FR začínají na 662 900 korunách, za naftový motor je třeba připlatit 31 tisíc.

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz