Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Španělské mušky pro pány: Leony Cupra a FR

aktualizováno 
Ke dvěma stovkám koní přibylo dalších čtyřicet, dynamickou čišící tělo leonu přizdobilo několik nezbytných doplňků a z amatérského sportovce se stává silou hýřící profesionál. Nejrychlejší seat všech dob přijede v zimě pod jménem Leon Cupra.

Seat Leon Cupra | foto: Seat

Motoráři Seatu vyždímali z TFSIčka oproti Golfu GTI nebo české Octavii RS dalších třicet kilowattů navíc.

Sport na druhou: Leon Cupra
Ještě ani nevychladly kapoty sportovního Leonu Formula Racing a ze Španělska přilétává těžký kalibr. Komu je 200 koní právě uvedeného FRka málo, počká do zimy na Cupru.

I obyčejný leon je na pohled rychlý už při parkování u chodníku, designéři dostali za úkol jeho líbivé tvary pro potřeby cupry trochu zdrsnit. Přepracovali nárazníky, namalovali nová osmnáctipalcová kola. Pro řidiče Fabie Junior mají zvláštní kouzlo zrcátka vyvedená v černé barvě .

Do Leonu Cupra se dostal nejsilnější motor, který se kdy pod kapotu sériového seatu podíval. Z přeplňovaného přímovstřikového dvoulitru vyždímali pánové s velkým S na klopách bílých plášťů 240 koní. Asfalt masíruje 300 newtonmetrů. Z nuly na stovku to cupře trvá 6,4 sekund, kilometr prolétne za 26,4 sekund a ručička rychloměru má dvěstěpadesátku na dohled z šestikilometrového odstupu.

Laboratorní péče se dočkal nejen motor, cupra má nižší a tvrdší podvozek, strmější je převod řízení. Kola obula botky velikosti 225/40 R18. Oproti "sérii" jsou větší brzdové kotouče: Přední mají v průměru 345, zadní pak 286 milimetrů.

Kdo se chystá s cuprou dovádět ještě o něco více, může si připlatit za čtyřpístkové brzdiče od Bremba.

Interiér se dočkal úprav v závodnickém stylu. Jiná jsou sedadla - nově mají opěrku hlavy integrovanou do opěradla, jejich patřičné profilování je samozřejmostí. Pedály dostaly kovové nástavce, vyšperkováni se dočkal také volant a hlavice řadicí páky.

Cupra v číslech

Motor

2,0 TFSI

Výkon

177 kw/ 240 k

Max. kroutící moment

300 Nm

Max. rychlost

244 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

6,4 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná)

12,3/7,0/8,9

Pneumatiky

225/40 R18

Pohotovostní hmotnost

1375-1437 kg


Předkrm: Leon FR
Zkrátit čekání na ostrou cupru dostal na starosti Leon FR. Krotší seat s přídomkem Formula Racing je nově k mání i na českém trhu s benzinovými i naftovými přeplňovanými dvoulitry.

Sportovního ducha naznačují přepracované nárazníky a chromové doplňky (koncovka výfuku, kryty zrcátek). Že FR stojí o stupínek níže než cupra, naznačují o palec menší kola (225/45 R17). Sportovní ladění má samozřejmě také interiér.

TFSIčko v Leonu FR dává 147 kilowattů (200 koní), gumy na přední nápravě si musí poradit s 280 newtonmetry kroutícího momentu. Naftoví sportovci budou v FRku kočírovat 170 TDIčkových koní (125 kW).

Dieselový Leon FR pokoří stovku za 8,2 sekund, benzinový o devět desetin sekundy dříve. S benzinem v nádrži ujede za hodinu o 15 kilometrů více - maximálka naftové verze je 214, benzinové 229 kilometrů v hodině. V disciplině průměrné spotřeby ovšem vítězí diesel výsledkem 6 : 7,9.

Při míchání sportovního koktejlu nezapomněli ve Španělsku ani na bezpečnost. ABS s kontrolou prokluzu kol TCS je doplněna sériově montovaným stabilizačním strážcem ESP. Nechybí šest airbagů, nebo kontrola tlaku v pneumatikách. Specialitou je asistent DSR (Driver Steering Recommendation), který řidiči v případě smyku napovídá, kam natočit volant.


Ceny benzinového Leonu FR začínají na 662 900 korunách, za naftový motor je třeba připlatit 31 tisíc.

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.