Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GLOSA: Za hulvátské parkování má být pokuta

aktualizováno 
Ohleduplnost nepatří mezi ctnosti mnoha českých řidičů. Používat rozum a zásady slušného chování má být samozřejmé i při parkování. Přestupek to není, ale zabrat dvěma auty tři parkovací místa, je ignorance. Škoda, že za ni nejsou pokuty.

Zaparkovat podélně k chodníku je pro některé možná noční můrou, nic jednoduššího, než zajet do kolmého parkovacího stání, snad ale už není. Zvládnout to musí i úplný začátečník. 

Ta dvojice hulvátů se snad domluvila: dvěma malými auty dokázala zabrat tři parkovací místa. Na podobný styl parkování narážíme každý den.

Takhle vypadá parkování na pražském Smíchově
Takhle vypadá parkování na pražském Smíchově

V poslední nepoužívané řadě na parkovišti u supermarketu to ještě projde, v centru města, kde při hledání místa stráví řidič klidně dvacet minut, je to ale neomluvitelné. Parkovat metr od obrubníku a plýtvat tak místem nijak postihnutelné není, bohužel. Za hulvátství by alespoň symbolické pokuty měly být také.

Bohužel je pro strážníka jednodušší napařit o dvě ulice dál pokutu dlouhé dodávce, která zaparkuje jedním  kolem na širokánském chodníku, aby netrčela do úzké ulice.

Zajímavé je, že když jsou místa na parkovištích vymezená nakreslenými čarami, řidiči se je většinou snaží respektovat. Zaparkované auto přes čáru uvidíte málokdy, nahodile zaparkované vozidlo na volných parkovištích naopak velice často.

A jen tak mimochodem, lepší je do takového místa zacouvat. Následné vyjíždění je pak rychlejší, jednodušší a bezpečnější. Specialisté na úspornou jízdu dokonce tvrdí, že se tak ušetří nějaká kapka paliva. To ale dvěma hulvátům parkujícím ve středu 10. prosince v deset dopoledne na pražském Smíchově těžko vysvětlovat.

Hulvátské parkování vadí při práci i hasičům. Podívejte se, jak v roce 2010 natáčeli spot o parkování na sídlištích:





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.