Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Speciální autobus v Las Vegas léčí kocovinu, řidičům ale nepomůže

aktualizováno 
Zná jí každý řidič a každý má také svůj vlastní recept, jak se jí co nejrychleji zbavit. Pojízdná ordinace v Las Vegas nicméně slibuje odstranění příznaků kocovin za 45 minut a za takovou dobu nezabere ani láhev vody, ani kvalitně připravená česnečka. Drahá léčba má ale svá úskalí.

"Ticho, lidé na palubě se právě léčí z kocoviny," hlásá nápis na zadní straně modrobílého autobusu s obláčky. Pojízdná ordinace s názvem Kocovinový ráj se v ulicích Las Vegas poprvé objevila v dubnu a svým "pacientům" slibuje rekordně krátký čas na zbavení následků propité noci. 

Její majitel Jason Burke, anesteziolog z desetiletou praxí, který se prohlašuje za prvního amerického specialistu na kocovinu, slibuje, že dokáže vyléčit až 95 procent všech kocovin během 45 minut. Příznaky úlevy se ale objeví už po 20 minutách.

"Kocoviny v Las Vegas bývají kvůli suchému klimatu horší. Lidé tady navíc pijí od poledne až do dvou hodin v noci a nechtějí pak trpět v hotelových pokojích,chtějí jít nakupovat nebo letět s helikoptérou na výlet," říká Jason Burke.

Na způsob léčby přišel během svých nespočetných kocovin, kterými trpěl už po dvou až třech sklenicích červeného vína. A také pozorováním pacientů v nemocnicích, kteří je navštěvovali se stejnými bolestivými příznaky po pití alkoholu.

Zákazníci Kocovinového ráje mohou během léčby odpočívat ve dvou relaxačních

Zákazníci Kocovinového ráje mohou během léčby odpočívat ve dvou relaxačních zónách.

Jeho autobus má dvě odpočinkové zóny, mezi nimi je pak ordinace s šesti lehátky. Pravidelně se vydává na trasu po Las Vegas Strip a jeho okolí, kde před oblíbenými hotely nabírá své pacienty. V budoucnu nabízí Jason Burke i sledování ordinace s pomocí GPS na internetových stránkách, zákazníci tak budou moci autobus vyhledat sami ve městě.

Spása přichází z autobusu

Léčba, kterou bývalý anesteziolog poskytuje, spočívá hlavně v nitrožilní hydrataci organismu, zákazníci mají ale na výběr ze tří léčebných procedur. "Vykoupení" stojí dva a půl tisíce korun a spočívá v nitrožilní hydrataci organismu, která doplňuje hlavně  ztrátu tekutin po konzumaci alkoholu.

"Svatý grál" stojí v přepočtu už téměř čtyři tisíce korun a v ceně jsou kromě nitrožilní hydratace také protizánětlivé léky a léky proti nevolnosti, které mají organismus vyčistit od acetaldehydu. Nechybí ani nezbytná dávka vitamínů. "Nejde o žádnou speciálně připravenou směs, ale látky, které se v nemocnici používají tisíckrát za den," říká kocovinový léčitel.

Uvnitř autobusu by se zákazník neměl zdržet více než 45 minut.

Pokud se v Las Vegas opijete natolik, že nebudete ani schopní opustit svůj hotelový pokoj, zastaví se doktor z Kocovinového ráje přímo u vás, v tom případě ale zaplatíte 9 500 korun. Na vaše trpící kamarády pak čeká sleva.

Kvalita, kterou zaplatíte

Za vysokou cenu, která může mnohonásobně převýšit náklady spojené s celonočním pitím, může podle Jasona Burka hlavně fakt, že všechny léky jsou oficiálně schválené americkými úřady a léčba probíhá s pomocí proškoleného lékařského personálu.

V rámci zavádění služby zatím poskytuje zákazníkům slevu, která ovšem po několika dnech skončí. "Není to levná služba, hlavně když jí chcete poskytovat s kvalitou," říká. Svoji terapii sice některým lidem nedoporučuje, hlavně těhotným ženám, lidem kteří trpí cukrovkou, onemocněním ledvin, nebo těm, kteří mají závažné problémy zažívacího traktu, jenže ti by stejně neměli pít a proto věří, že všem pijákům přece jen dokáže pomoct.

Fotogalerie

Nicméně i zabiják kocoviny upřednostňuje hlavně prevenci. Sami pijáci tak mají možnost, jak otravné kocovině zabránit a vyhnout se jeho službám, které nemusí být každému po chuti. "Pití čistého alkoholu, jako je gin a vodka, má menší následky než třeba u whiskey a bourbonu. Alkohol prokládejte sklenicemi čisté vody, než půjdete spát snězte nějaký multivitamín. Možná nejdůležitější je ale vystřízlivět dřív, než zavřete oči. Nadměrné pití vás může zabít, naše Kocovinové nebe vám ale život nevrátí."

Pozor na nebezpečí

Jaroslav Zikmund, soudní znalec z oboru toxikologie z pražské nemocnice Na Bulovce, se ale k podobné léčbě staví skepticky. "Není to žádný nový objev, jedná se o docela běžný postup v nemocnicích na intenzivní péči," říká. Podle jeho slov jde ze strany lékaře spíše o velký kus odvahy, protože u některých pacientů se mohou objevit velice nepříjemné komplikace.

Odborník, který pracuje i na pražské záchytce, proto doporučuje klasičtější léčbu. "Při terapii "kocoviny" je nutno elimovat poškození organismu a zajistit dostatek tekutin, dodat minerálie, snížit překyselení organismu a dodat i energii. Jako lidový recept dobře poslouží i "aplikace" piva. Stačí malá desítka, tělu se tak dodají ionty, kapka vitaminu B, cukry."

A také upozorňuje, že netrpělivým řidičům kocovinový autobus stejně nepomůže. "Pacient po návštěvě autobusu sice nemá "kocovinu", ale jistá hladinka alkoholu v krvi zůstane a negativní ovlivnění řidičských schopností se stále projevuje."

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.