Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klakson pro indická audi musí vydržet troubit dva týdny v kuse

aktualizováno 
Mistry Evropy v klaksonování jsou Napolitánci, oproti Indům je to ale stále spíš na úrovni okresního přeboru. Audi se tak rozhodlo, že pro auta pro Indii vyvine silnější klakson. V Indii se sice troubí pořád, i tak tam ale zahyne denně na silnicích přes 360 lidí.

Klakson se u Audi tradičně pouští stlačením středu volantu. | foto: Audi

Nejdůležitější část auta v Indii? Klakson. Troubí se všude a pořád. Kdo chce v místním provozu uspět, musí na něm mít stále ruku. Studie provedená na hlavních křižovatkách Kalkaty zjistila, že tam klakson zazní každé tři sekundy. Michael Perschke, šéf indického zastoupení Audi proto říká, že evropský klakson v Indii vydrží jeden dva týdny. Za den toho podle manažera v Bombaji natroubíte, co v Německu za rok. A tak se Audi rozhodlo do vozů pro indický trh montovat speciální klaksony, které časté používání vydrží.

Stejnou zkušenost udělali už před lety škodováci. Když tam v roce 2008 začali montovat a prodávat fabie, český klakson ve škodovkách údajně neobstál. "Byly potíže při homologaci," vysvětlovali zástupy značky. A stejný problém řešili předtím i u octavie. Trumpetu od českého Brana nahradil výrobek od indické firmy Roots.

Ilustrační snímek

Dva týdny troubení

Perschke pro indický deník Mint řekl, že klakson Audi je pro časté využití v chaosu indických cest speciálně upravený. "Je jinak testovaný – dva týdny v kuse troubí, je jinak nastavený a je od jiných dodavatelů," popisuje. Klakson pro Indii by tak měl být robustnější a hlasitější.

Perschke také dodal, že majitelé audi v Indii mají často osobního šoféra, a že tedy interiéry modelů upravili tak, "aby mohli lépe velet ze zadního sedadla".

"Indické cesty jsou ve velmi špatném stavu. Od děravých hlavních silnic po prašné cesty ve městech," popisuje agentura AFP. Po nich se mezi auty, autobusy a náklaďáky mnohdy v katastrofálním stavu proplétají cyklisté, rikšy, krávy a další povozy. Na indických cestách v roce 2010 zemřelo 133 938 lidí.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Volkswagen stahuje 700 000 Tiguanů a Touranů, mohou totiž začít hořet

Volkswagen Tiguan

Německá automobilka Volkswagen celosvětově stahuje k opravě na 700 000 vozů současné generace modelů Tiguan a Touran...

VIDEO: Zásah u nehody očima záchranářů. Vyproštění řidiče trvalo hodinu

Vyprošťování zaklíněného řidiče po nehodě pohledem hasiče

Když přijedou hasiči k nehodě, musí často na místě vymýšlet, jak se ke zraněným dostat a jak je ze zmuchlaného vozu...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Najdete na iDNES.cz