Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Speciální náčiní pro nové Porsche Panamera: tažné zařízení

aktualizováno 
Autobazaroví handlíři tomu říkají "koule", neznalý motorista učebnicově "tažné zařízení". Není na něm nic převratného, kdyby se neobjevilo v seznamu příplatkové výbavy pro Porsche Panamera. Praktický doplněk pro tažení vozíku s hnojem nebo jachtou působí na autě značky nasáklé automobilovým sportem dost nepatřičně.

Tažné zařízení pro Porsche Panamera | foto: vlane.com

Obrázek pro porsche netradiční příplatkové výbavy se objevil na fóru vlane.com - původní zpráva ZDE

Elektricky výklopné tažné zařízení se bude schovávat pod zadní nárazník, na kolik vyjde, se zatím neví. "Moc reálné mi to nepříjde," komentuje málo uvěřitelnou položku ceníku Michal Tomeš, spolumajitel společnosti působící v informačních technologiích Power Systems a majitel čerstvě nového exempláře kultovního modelu 911. "Také po panameře pokukujeme," dodává.

"Podle mého je to nesmysl, ale poté, co dali do modelu cayenne naftový motor a chystají ho i do dalších modelů, bych se vůbec ničemu nedivil, říká Tomeš. "Z aut pro fajnšmekry se stala masová záležitost."

"Nic není nemožné," uzavírá porschista tělem i duší.

Premiéra panamery už v dubnu

Limuzína, která na rozdíl od zvyklostí v téhle kategorii bude vlastně pětidveřovým liftbackem, se představí za pár týdnů na autosalonu v Šanghaji (od 20. do 28. dubna). Na českém trhu se začne prodávat 12. září.

Už teď se züffenhausenská automobilka pochlubila technickými vychytávkami dlouho očekávané novinky. V paměti nám ale nejspíš zůstane ta "koule".

Porsche Panamera

Čtyřsedadlové Gran Turismo, jak panameře automobilka říká, dostane start-stop systém šetřící emise a benzin tím, že při čekání na křižovatce a postávání v kolonách bude vypínat motor. Má dvouspojkovou automatickou převodovku PDK, prý s ní bude jízda úspornější než s manuální skříní.

Panamera je podle Porsche prý první auto svého druhu, představující spojení systému start-stop se samočinnou převodovkou.

Hlavně úsporně

Šetření palivem dostanou za úkol také speciálně navržené pneumatiky s nízkým valivým odporem, bude zajímavé sledovat, jak si poradí s až 500 koňmi výkonu dodávanými přímovstřikovými šesti a osmiválci. Panamera S se tak má chlubit spotřebou podle normovaného cyklu 10,8 l/100 km.

Porsche Panamera - polohovatelné zadní křídlo

Šlechtila se také aerodynamika, verze Turbo dostane navíc aktivní křídlo na víko kufru, které se bude přenastavovat do čtyř různých pozic tak, aby byl zajištěn co nejlepší přítlak. Třeba podvozek je kompletně zakrytovaný.

Nastavitelný bude i pneumatický podvozek PASM, který nabídne širší škálu nastavení od sportovního ke komfortnímu. V základní výbavě ho bude mít verze Turbo, pro ostatní bude za příplatek.

Aktivní stabilizátor PDCC umožňuje elektronicky řídit tuhosti zadního zkrutného stabilizátoru, což umožňuje přizpůsobovat se aktuální jízdní situaci.

Tlačítko nadepsané Sport Plus nabídne možnost zvýšit netečnost stabilizačního systému, zostřit reakci motoru, přenastavit podvozek do sportovního režimu a upraví charakteristiku pohonu všech kol, najdete ho ve všech panamerách 4S a Turbo.

I přes neskromné rozměry se podařilo udržet hmotnost panamery v příčetných mezích. Používaly se ocelové plechy s proměnnou tloušťkou, lehké kovy v podobě hliníku a hořčíku, stejně jako plasty.

Porsche Panamera

Třeba dveře jsou vyrobené z laserem opracovaného hliníkového odlitku, vnější plášť dveří je hliníkový plech a rámy oken jsou tvořené hořčíkovým odlitkem. Panamera S udává hmotnost 1 770 kg, třeba Škoda Superb s šestiválcem váží jen o necelý metrák míň.

Italský magazín Quattroruote také už uveřejnil ceník panamery. základní provedení S s manuální šestistupňovou převodovkou vyjde na 96 569 eur (přibližně 2,6 milionu korun), Panamera 4S s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem bude stát 104 309 eur a konečně pětisetkoňová verze Turbo dostane cenu 137 489 eur.

Už víte, co za panameru zapřáhnete? Do kufru se vejde "jen" 1 263 litrů nákladu (při dvoumístném obsazení). Český řidič, který je schopen přestavět i Porsche Cayenne na plynový pohon, může začít spřádat plány...

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Dávejte pozor, kde parkujete. Suchá tráva se může snadno vznítit

A Volkswagen Beetle scorched by a wildfire called the Carr Fire rests at a...

Louky a pole, které se v horkých suchých letních dnech využívají jako parkoviště při velkých akcích, se mohou za...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Najdete na iDNES.cz