Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Speciální náčiní pro nové Porsche Panamera: tažné zařízení

aktualizováno 
Autobazaroví handlíři tomu říkají "koule", neznalý motorista učebnicově "tažné zařízení". Není na něm nic převratného, kdyby se neobjevilo v seznamu příplatkové výbavy pro Porsche Panamera. Praktický doplněk pro tažení vozíku s hnojem nebo jachtou působí na autě značky nasáklé automobilovým sportem dost nepatřičně.

Tažné zařízení pro Porsche Panamera | foto: vlane.com

Obrázek pro porsche netradiční příplatkové výbavy se objevil na fóru vlane.com - původní zpráva ZDE

Elektricky výklopné tažné zařízení se bude schovávat pod zadní nárazník, na kolik vyjde, se zatím neví. "Moc reálné mi to nepříjde," komentuje málo uvěřitelnou položku ceníku Michal Tomeš, spolumajitel společnosti působící v informačních technologiích Power Systems a majitel čerstvě nového exempláře kultovního modelu 911. "Také po panameře pokukujeme," dodává.

"Podle mého je to nesmysl, ale poté, co dali do modelu cayenne naftový motor a chystají ho i do dalších modelů, bych se vůbec ničemu nedivil, říká Tomeš. "Z aut pro fajnšmekry se stala masová záležitost."

"Nic není nemožné," uzavírá porschista tělem i duší.

Premiéra panamery už v dubnu

Limuzína, která na rozdíl od zvyklostí v téhle kategorii bude vlastně pětidveřovým liftbackem, se představí za pár týdnů na autosalonu v Šanghaji (od 20. do 28. dubna). Na českém trhu se začne prodávat 12. září.

Už teď se züffenhausenská automobilka pochlubila technickými vychytávkami dlouho očekávané novinky. V paměti nám ale nejspíš zůstane ta "koule".

Porsche Panamera

Čtyřsedadlové Gran Turismo, jak panameře automobilka říká, dostane start-stop systém šetřící emise a benzin tím, že při čekání na křižovatce a postávání v kolonách bude vypínat motor. Má dvouspojkovou automatickou převodovku PDK, prý s ní bude jízda úspornější než s manuální skříní.

Panamera je podle Porsche prý první auto svého druhu, představující spojení systému start-stop se samočinnou převodovkou.

Hlavně úsporně

Šetření palivem dostanou za úkol také speciálně navržené pneumatiky s nízkým valivým odporem, bude zajímavé sledovat, jak si poradí s až 500 koňmi výkonu dodávanými přímovstřikovými šesti a osmiválci. Panamera S se tak má chlubit spotřebou podle normovaného cyklu 10,8 l/100 km.

Porsche Panamera - polohovatelné zadní křídlo

Šlechtila se také aerodynamika, verze Turbo dostane navíc aktivní křídlo na víko kufru, které se bude přenastavovat do čtyř různých pozic tak, aby byl zajištěn co nejlepší přítlak. Třeba podvozek je kompletně zakrytovaný.

Nastavitelný bude i pneumatický podvozek PASM, který nabídne širší škálu nastavení od sportovního ke komfortnímu. V základní výbavě ho bude mít verze Turbo, pro ostatní bude za příplatek.

Aktivní stabilizátor PDCC umožňuje elektronicky řídit tuhosti zadního zkrutného stabilizátoru, což umožňuje přizpůsobovat se aktuální jízdní situaci.

Tlačítko nadepsané Sport Plus nabídne možnost zvýšit netečnost stabilizačního systému, zostřit reakci motoru, přenastavit podvozek do sportovního režimu a upraví charakteristiku pohonu všech kol, najdete ho ve všech panamerách 4S a Turbo.

I přes neskromné rozměry se podařilo udržet hmotnost panamery v příčetných mezích. Používaly se ocelové plechy s proměnnou tloušťkou, lehké kovy v podobě hliníku a hořčíku, stejně jako plasty.

Porsche Panamera

Třeba dveře jsou vyrobené z laserem opracovaného hliníkového odlitku, vnější plášť dveří je hliníkový plech a rámy oken jsou tvořené hořčíkovým odlitkem. Panamera S udává hmotnost 1 770 kg, třeba Škoda Superb s šestiválcem váží jen o necelý metrák míň.

Italský magazín Quattroruote také už uveřejnil ceník panamery. základní provedení S s manuální šestistupňovou převodovkou vyjde na 96 569 eur (přibližně 2,6 milionu korun), Panamera 4S s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem bude stát 104 309 eur a konečně pětisetkoňová verze Turbo dostane cenu 137 489 eur.

Už víte, co za panameru zapřáhnete? Do kufru se vejde "jen" 1 263 litrů nákladu (při dvoumístném obsazení). Český řidič, který je schopen přestavět i Porsche Cayenne na plynový pohon, může začít spřádat plány...

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.