Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špionů sice ubylo, ale stejně jsme je ve Frankfurtu načapali

  17:01aktualizováno  17:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Malé fotoaparáty, velké bloky a speciální formuláře na poznámky a v kapse magnet a další netradiční pomůcky, to je nářadí špionů, kteří do detailu zkoumají novinky na autosalonech. Patřili k inventáři evropských autoshow, v posledních letech jich ovšem ubývá. Dva zvědavce jsme však ve Frankfurtu nachytali i tentokrát.

Špioni mívají často na zkoumání konkurence speciální nářadí - magnetem zjistí, zda je daný díl z oceli, špendlíkem dloubají do obložení interiéru, provázkem berou „míru“ některých dílů. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Obvykle na autosalonech „špiónili“ inženýři čínských automobilek. Postupem času si začali na výzvědy posílat evropské brigádníky.

Poslední autosalony ovšem jako by se vytratili. Cynik by řekl, že všechno potřebné už okopírovali. Pravda bude spíš taková, že přešli na sofistikovanější a méně nápadné metody, které používají i zavedené světové značky. Auta rozebírají v klidu a soukromí vývojových center (všichni mají na zkoumání konkurence celá oddělení) a k tomu si mohou zaplatit služby firem, které se na takovou analýzu výrobků specializují.

Fotogalerie

Hlavně už však čínské automobilky přestaly opisovat. Naučily se hodně, uzavírají partnerství se světovými výrobci, kteří jim tak své know-how předávají bez špionáže. Bohaté čínské firmy spolupracují také se zavedenými výrobci komponentů, kteří dodávají všem automobilkám napříč trhem. A nakonec, Číňané přišli na to, že nejlepší je konkurenční značky rovnou koupit, anebo jim alespoň přeplatit „mozky“.

Dva špiony, které extrémně zajímalo terénní obutí velkého offroadu od Toyoty jsme načapali hned první den autosalonu ve Frankfurtu. Ze zájmu okolí si nic nedělali, hosteska hlídající auta jen krčila rameny...





Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.