Špionů sice ubylo, ale stejně jsme je ve Frankfurtu načapali

  17:01aktualizováno  17:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Malé fotoaparáty, velké bloky a speciální formuláře na poznámky a v kapse magnet a další netradiční pomůcky, to je nářadí špionů, kteří do detailu zkoumají novinky na autosalonech. Patřili k inventáři evropských autoshow, v posledních letech jich ovšem ubývá. Dva zvědavce jsme však ve Frankfurtu nachytali i tentokrát.

Špioni mívají často na zkoumání konkurence speciální nářadí - magnetem zjistí, zda je daný díl z oceli, špendlíkem dloubají do obložení interiéru, provázkem berou „míru“ některých dílů. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Obvykle na autosalonech „špiónili“ inženýři čínských automobilek. Postupem času si začali na výzvědy posílat evropské brigádníky.

Poslední autosalony ovšem jako by se vytratili. Cynik by řekl, že všechno potřebné už okopírovali. Pravda bude spíš taková, že přešli na sofistikovanější a méně nápadné metody, které používají i zavedené světové značky. Auta rozebírají v klidu a soukromí vývojových center (všichni mají na zkoumání konkurence celá oddělení) a k tomu si mohou zaplatit služby firem, které se na takovou analýzu výrobků specializují.

Fotogalerie

Hlavně už však čínské automobilky přestaly opisovat. Naučily se hodně, uzavírají partnerství se světovými výrobci, kteří jim tak své know-how předávají bez špionáže. Bohaté čínské firmy spolupracují také se zavedenými výrobci komponentů, kteří dodávají všem automobilkám napříč trhem. A nakonec, Číňané přišli na to, že nejlepší je konkurenční značky rovnou koupit, anebo jim alespoň přeplatit „mozky“.

Dva špiony, které extrémně zajímalo terénní obutí velkého offroadu od Toyoty jsme načapali hned první den autosalonu ve Frankfurtu. Ze zájmu okolí si nic nedělali, hosteska hlídající auta jen krčila rameny...

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Najdete na iDNES.cz