Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špionů sice ubylo, ale stejně jsme je ve Frankfurtu načapali

  17:01aktualizováno  17:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Malé fotoaparáty, velké bloky a speciální formuláře na poznámky a v kapse magnet a další netradiční pomůcky, to je nářadí špionů, kteří do detailu zkoumají novinky na autosalonech. Patřili k inventáři evropských autoshow, v posledních letech jich ovšem ubývá. Dva zvědavce jsme však ve Frankfurtu nachytali i tentokrát.

Špioni mívají často na zkoumání konkurence speciální nářadí - magnetem zjistí, zda je daný díl z oceli, špendlíkem dloubají do obložení interiéru, provázkem berou „míru“ některých dílů. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Obvykle na autosalonech „špiónili“ inženýři čínských automobilek. Postupem času si začali na výzvědy posílat evropské brigádníky.

Poslední autosalony ovšem jako by se vytratili. Cynik by řekl, že všechno potřebné už okopírovali. Pravda bude spíš taková, že přešli na sofistikovanější a méně nápadné metody, které používají i zavedené světové značky. Auta rozebírají v klidu a soukromí vývojových center (všichni mají na zkoumání konkurence celá oddělení) a k tomu si mohou zaplatit služby firem, které se na takovou analýzu výrobků specializují.

Fotogalerie

Hlavně už však čínské automobilky přestaly opisovat. Naučily se hodně, uzavírají partnerství se světovými výrobci, kteří jim tak své know-how předávají bez špionáže. Bohaté čínské firmy spolupracují také se zavedenými výrobci komponentů, kteří dodávají všem automobilkám napříč trhem. A nakonec, Číňané přišli na to, že nejlepší je konkurenční značky rovnou koupit, anebo jim alespoň přeplatit „mozky“.

Dva špiony, které extrémně zajímalo terénní obutí velkého offroadu od Toyoty jsme načapali hned první den autosalonu ve Frankfurtu. Ze zájmu okolí si nic nedělali, hosteska hlídající auta jen krčila rameny...




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

Evropský parlament schválil zpřísnění kontrol aut kvůli aféře Dieselgate

Zplodiny z výfuku automobilu s dieselovým motorem v německém Essenu.

Evropská komise by měla mít za dva roky pravomoc kontrolovat úřady pro schvalování vozidel v členských státech EU. Nově...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Najdete na iDNES.cz