Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špionů sice ubylo, ale stejně jsme je ve Frankfurtu načapali

  17:01aktualizováno  17:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Malé fotoaparáty, velké bloky a speciální formuláře na poznámky a v kapse magnet a další netradiční pomůcky, to je nářadí špionů, kteří do detailu zkoumají novinky na autosalonech. Patřili k inventáři evropských autoshow, v posledních letech jich ovšem ubývá. Dva zvědavce jsme však ve Frankfurtu nachytali i tentokrát.

Špioni mívají často na zkoumání konkurence speciální nářadí - magnetem zjistí, zda je daný díl z oceli, špendlíkem dloubají do obložení interiéru, provázkem berou „míru“ některých dílů. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Obvykle na autosalonech „špiónili“ inženýři čínských automobilek. Postupem času si začali na výzvědy posílat evropské brigádníky.

Poslední autosalony ovšem jako by se vytratili. Cynik by řekl, že všechno potřebné už okopírovali. Pravda bude spíš taková, že přešli na sofistikovanější a méně nápadné metody, které používají i zavedené světové značky. Auta rozebírají v klidu a soukromí vývojových center (všichni mají na zkoumání konkurence celá oddělení) a k tomu si mohou zaplatit služby firem, které se na takovou analýzu výrobků specializují.

Fotogalerie

Hlavně už však čínské automobilky přestaly opisovat. Naučily se hodně, uzavírají partnerství se světovými výrobci, kteří jim tak své know-how předávají bez špionáže. Bohaté čínské firmy spolupracují také se zavedenými výrobci komponentů, kteří dodávají všem automobilkám napříč trhem. A nakonec, Číňané přišli na to, že nejlepší je konkurenční značky rovnou koupit, anebo jim alespoň přeplatit „mozky“.

Dva špiony, které extrémně zajímalo terénní obutí velkého offroadu od Toyoty jsme načapali hned první den autosalonu ve Frankfurtu. Ze zájmu okolí si nic nedělali, hosteska hlídající auta jen krčila rameny...




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.