Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špionáž: chystané Audi A8 v hledáčku kamery

Exkluzivně aktualizováno 
Za volanty testovacích zamaskovaných prototypů jsou ostří hoši. Nenechají si jen tak narušit formaci, ve které jedou. Že by vás mezi sebe pustili do kolony jen tak? Ani náhodou. Když jsme načapali chystanou Audi A8 na dálnici, předvedli, že ví přesně, jak se obtížných diváků zbavit.

Jedou v semknutém šiku, vepředu jedno auto, vzadu druhé. Mezi sebou rozestup tak akorát na zamaskované auto. Na italské dálnici jménem Autostrada dei Trafori nad jezerem Lago Maggiore směrem na Miláno jsme se je pokusili natočit. Škádlení udělali ale rychlou přítrž.

Testovací posádky mají kromě všeho ostatního ještě za úkol sledovat, kdo a kde je fotí. Doprovodná auta se pak mají plést před hledáčky objektivů a překážet.

Posádky mezi sebou neustále komunikují a hlavně, mají naučené, jak podobné situace řešit. Zvědavé kameře se nerozpakují ujet, nebo "nepřátelské" auto zablokovat.

Na lovu

"Všimli jste si toho? To bíle maskované, které jsme předjeli, byl prototyp audiny." Slova našeho rozčileného kameramana nás zapletla do honičky s kolonou ingolstadtských limuzín.

Jakmile si kameraman za jízdy přelezl na zadní sedadlo a vytáhl z kufru nového kombíkového superbu kameru, chtěli jsme se vrátit zpět na úroveň testovací kolony, abychom audinu natočili. To ovšem nebylo na dálnici nijak lehké, protože v rychlém pruhu zpomalit nemůžeme. Na okamžik proto brzdíme na odstavné plošce u nouzového telefonu a díky nepozornosti jednoho z šoférů v koloně se nám daří rychle se vklínit mezi vedoucí auto a zamaskovaný prototyp. Řidič v autě polepeném bíločernou fólií, která znejasňuje tvary a proporce, se na úzké autostrádě, kde ostatní frčí stotřicítkou, nerozpakuje zpomalit na třicítku; my jsme pořád před ním.

Když vidí, že to s námi nehne, nasazuje opačnou taktiku. Auto, které doprovází testovaný speciál vzadu, vyjíždí do levého pruhu, aby drahému prototypu udělalo prostor. Maskovaná "Á-osma" si najíždí vedle nás, černý strážce jí je nalepený na zadku. Druhý člen doprovodu, který jede před námi, srovná rychlost. V tu ránu dupne testovací jezdec bíločerného auta na plyn a zmizí v prachu. Doprovodná auta nás mezi sebe doslova skřípnou: zleva nás blokuje jedno, zepředu druhé.

Za chvíli se karta obrací - blíží se mýtná brána, kde musejí řidiči audin přibrzdit a nasypat do automatu pár drobných. My ovšem máme na čelním skle čip Telepass, který nám automaticky závoru otevírá - a rázem jsme zase před trojčlennou kolonou! Filmujeme jako vzteklí, ale brzy boj vzdáváme. Nechceme ohrožovat ostatní tím, že bychom to jako Němci rozjeli na 200 kilometrů v hodině na povolené stotřicítce...

Premiéra na spadnutí

Nová hliníková limuzína od Audi se těší na premiéru. Buď ji nezamaskovanou uvidí poprvé návštěvníci autosalonu v Los Angeles, který se koná začátkem prosince, nebo se s ní potkají v Ženevě v březnu příštího roku

Autoři: , ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Elektřiny pro auta do zásuvky bude málo, musí vyrůst jaderné elektrárny

Závod elektromobilů Wave 2017

Automobilky a politici se vzájemně plácají po zádech, jak skvělá bude budoucnost dopravy v podobě elektromobilů. Ale...

Počty nehod v ČR rostou, po zastaralých silnicích jezdí stále víc aut

Ilustrační snímek

Počty dopravních nehod v České republice rostou. Podle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu by ale měly...

Volkswagen stahuje 700 000 Tiguanů a Touranů, mohou totiž začít hořet

Volkswagen Tiguan

Německá automobilka Volkswagen celosvětově stahuje k opravě na 700 000 vozů současné generace modelů Tiguan a Touran...

Najdete na iDNES.cz