Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špionáž: chystané Audi A8 v hledáčku kamery

Exkluzivně aktualizováno 
Za volanty testovacích zamaskovaných prototypů jsou ostří hoši. Nenechají si jen tak narušit formaci, ve které jedou. Že by vás mezi sebe pustili do kolony jen tak? Ani náhodou. Když jsme načapali chystanou Audi A8 na dálnici, předvedli, že ví přesně, jak se obtížných diváků zbavit.

Jedou v semknutém šiku, vepředu jedno auto, vzadu druhé. Mezi sebou rozestup tak akorát na zamaskované auto. Na italské dálnici jménem Autostrada dei Trafori nad jezerem Lago Maggiore směrem na Miláno jsme se je pokusili natočit. Škádlení udělali ale rychlou přítrž.

Testovací posádky mají kromě všeho ostatního ještě za úkol sledovat, kdo a kde je fotí. Doprovodná auta se pak mají plést před hledáčky objektivů a překážet.

Posádky mezi sebou neustále komunikují a hlavně, mají naučené, jak podobné situace řešit. Zvědavé kameře se nerozpakují ujet, nebo "nepřátelské" auto zablokovat.

Na lovu

"Všimli jste si toho? To bíle maskované, které jsme předjeli, byl prototyp audiny." Slova našeho rozčileného kameramana nás zapletla do honičky s kolonou ingolstadtských limuzín.

Jakmile si kameraman za jízdy přelezl na zadní sedadlo a vytáhl z kufru nového kombíkového superbu kameru, chtěli jsme se vrátit zpět na úroveň testovací kolony, abychom audinu natočili. To ovšem nebylo na dálnici nijak lehké, protože v rychlém pruhu zpomalit nemůžeme. Na okamžik proto brzdíme na odstavné plošce u nouzového telefonu a díky nepozornosti jednoho z šoférů v koloně se nám daří rychle se vklínit mezi vedoucí auto a zamaskovaný prototyp. Řidič v autě polepeném bíločernou fólií, která znejasňuje tvary a proporce, se na úzké autostrádě, kde ostatní frčí stotřicítkou, nerozpakuje zpomalit na třicítku; my jsme pořád před ním.

Když vidí, že to s námi nehne, nasazuje opačnou taktiku. Auto, které doprovází testovaný speciál vzadu, vyjíždí do levého pruhu, aby drahému prototypu udělalo prostor. Maskovaná "Á-osma" si najíždí vedle nás, černý strážce jí je nalepený na zadku. Druhý člen doprovodu, který jede před námi, srovná rychlost. V tu ránu dupne testovací jezdec bíločerného auta na plyn a zmizí v prachu. Doprovodná auta nás mezi sebe doslova skřípnou: zleva nás blokuje jedno, zepředu druhé.

Za chvíli se karta obrací - blíží se mýtná brána, kde musejí řidiči audin přibrzdit a nasypat do automatu pár drobných. My ovšem máme na čelním skle čip Telepass, který nám automaticky závoru otevírá - a rázem jsme zase před trojčlennou kolonou! Filmujeme jako vzteklí, ale brzy boj vzdáváme. Nechceme ohrožovat ostatní tím, že bychom to jako Němci rozjeli na 200 kilometrů v hodině na povolené stotřicítce...

Premiéra na spadnutí

Nová hliníková limuzína od Audi se těší na premiéru. Buď ji nezamaskovanou uvidí poprvé návštěvníci autosalonu v Los Angeles, který se koná začátkem prosince, nebo se s ní potkají v Ženevě v březnu příštího roku

Autoři: , ,






Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...

r.v. 2014, naj. 52 500 km, diesel, 1. majitel
595 001 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.