Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhada dvojčat rozluštěna: Škodu Rapid a Seat Toledo odlišuje SPZ

  23:01aktualizováno  23:01
Rapid a Toledo se prohánějí kolem Mladé Boleslavi. Testovací prototypy najíždějí kilometry, při nichž se ladí poslední detaily před sériovou výrobou, která odstartuje v létě. Škodovku od seatu rozeznáte snadno podle umístění zadní registrační značky. Odhalil to čtenář iDNES.cz Jakub Matuška, který novou škodovku načapal při tréninku.

Nová Škoda Rapid při testování | foto: Jakub Matuška pro iDNES.cz

Šedý prototyp, který v maskování pravděpodobně působí výrazněji a který bývá asi nejčastěji spatřen v okolí Mladé Boleslavi, je téměř se stoprocentní jistotou Seat Toledo. I když má na sobě loga Škody.

Nasvědčuje tomu hlavně tvar předního nárazníku, který je velmi blízký studii Seatu představené letos v Ženevě. Také maska chladiče je svou texturou podobnou tahokovu bližší seatům.

Testovaný prototyp nového modelu z Mladé Boleslavi

Seat Toledo maskovaný za škodovku

Čtenář iDNES.cz  Jakub Matuška odhalil nejmarkantnější rozdíl mezi novými dvojčaty z Mladé Boleslavi, jejichž premiéra je na spadnutí. Škodovku od seatu rozeznáte nejlépe zezadu.

Všímavý motorista si totiž všiml, že rapid má zadní registrační značku ve víku kufru a toledo dole v nárazníku. Odpovídá to i umístění "espézetek" u současných modelů. S výjimkou Ibizy ST a alhambry mají všechny seaty v současné nabídce SPZ v zadním nárazníku a naopak škodovky mívají značku častěji na víku kufru (dole v nárazníku ji má jen Citigo a Superb sedan).

Jakub Matuška je tak pravděpodobně jeden z úplně prvních, který téměř s jistotou novou škodovku při testování nafotil.

Černý prototyp s testovací registrační značkou se zelenými písmeny, který jel v pondělí ve čtvrt na deset dopoledne po rychlostní silnici R10 a před Turnovem odbočil na Liberec (R35), je tedy už opravdu konečně nová škodovka. I kvůli masce chladiče s tlustými svislými žebry, která je typičtější pro škodovky. 

Nová Škoda Rapid při testování
Nová Škoda Rapid při testování

Dvojčata

Nový model, který už oficiálně dostal minulý týden na autosalonu v Pekingu jméno Rapid, má vycházet z konceptu MissionL představeného loni na podzim.

Kompaktní limuzína velikosti mezi fabií a octavií - jako koncept má 448 cm - má mít nižší cenu než hlavní model Škody, kterým je octavia.

Škoda Rapid i Seat Toledo se budou vyrábět na stejné lince v Mladé Boleslavi.

"Pro A- entry (pracovní jméno rapidu - pozn. red.), tedy kompletně nově vyvinutý vůz, se nám podle mě povedla daleko výraznější diference s rozdílným charakterem jednotlivých značek. Rozdíl aut bude daleko markantnější, což je v této třídě důležité," řekl na autosalonu v Ženevě šéf technického vývoje a člen představenstva Škody Auto Eckhard Scholz.

Nová Škoda Rapid při testování

Kromě rozdílného umístění zadní registrační značky budou mít auta určitě odlišné přídě (nárazník, maska chladiče, světla), špionážní snímky naznačují také odlišnosti v zadních lampách.

Vyrábět se bude i čínská verze Škody Rapid, ta se od té evropské bude lišit funkčností zádi. Tvar zůstane stejný, ale evropská verze bude liftback s otevírací celou zádí včetně zadního okna, jako to má octavia. Čínský rapid bude oproti tomu sedan, takže se bude otevírat pouze plechové víko kufru.

Nová škodovka už v létě

Automobilka plánuje, že v červnu ukončí výrobu vozu Octavia Tour a hned o letních prázdninách na ni má volně navázat rapid.

Nový model by se měl vyrábět ve více karosářských variantách, kromě liftbacku s výklopnou zádí po vzoru octavie by to mělo být auto s praktičtější než tříprostorovou karoserií. Spekulace o kombíku v Pekingu odmítl člen představenstva Škody Jürgen Stackmann.
 
Jako asi jediné teď tedy přichází v úvahu MPV. Podle informací iDNES.cz by měl tento chystaný model dostat jméno Sportbag, nebo Sportback.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.