Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nachytali jsme špiony na autosalonu v Paříži. Servítky si neberou

Exkluzivně aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Metr, kus plastelíny, foťák, baterka... To není krabička poslední záchrany moderního skautíka, je to špionské nádobíčko. Na autosalonu v Paříži se opět vyrojili špioni, kteří studují dopodrobna konkurenci. Ostychem netrpí.

Špioni na pařížském autosalonu | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Čtveřice nenápadných Japonců už dvacet minut studuje nový Opel Corsa, že to auto stojí na vyvýšeném pódiu a jsou tak všem na očích, jim vůbec nevadí. Jeden si svítí baterkou kamsi do útrob motorového prostoru. Druhý zkoumá spáry a zakončení těsnění na dveřích. Další studuje uchycení kapoty a čtvrtý ohmatá snad každý plast v motorovém prostoru.

Špioni na pařížském autosalonu

Vypadají jako zvědaví diváci, jakých potkáte na autosalonech spousty. Špiona ale poznáte podle desek se spoustou papírů s připravenými formuláři a tabulkami. Nejdůležitější novinky v nich mají své sloupce, kam inženýři automobilek, kteří jsou v Paříži na výzvědách, zapisují poznámky.

Jsou skvěle vybavení. Důležitým tématem dneška je ochrana chodců v crashtestech. Výrobci kvůli tomu musí volit nákladná řešení v podobě venkovních airbagů nebo aktivních kapot, které se při střetu zvednou. Špion má za úkol zmapovat novou corsu.

Špioni na pařížském autosalonu

Má na to speciální formulář a originální přípravek. Stanovení míst, na kterých se provádí crashtest zkoumající ochranu chodců, je hotová věda. Tajemný muž na to má červené přísavky a provázek, kterými umí místa na předku auta naměřit. Vše pečlivě zakreslí a nafotí.

A ještě jednu vychytávku má v kapse: kus modelíny. Plastickou hmotu přiloží a vytvaruje podle prolisu na boku auta, druhý ho kryje a opatlané místo pak otře kapesníkem. Pak se schovají do kouta expozice. Otisk přeříznou napůl a obkreslí profil na papír. Všimněte si, že má na dalších lejstrech naskicované technické řešení detailu, které okoukal jinde.

Špioni na pařížském autosalonu

Autosalony jsou k okukování konkurence

Redaktoři iDNES.cz byli několikrát na různých evropských autosalonech svědky toho, jak příliš zvědavé návštěvníky z expozic některých značek vyháněli. Obvyklé to ale není. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ komentuje Vítek Pelc ze Škody Auto. Na stánku české značky redaktor iDNES.cz zastihl špiona, který s magnetem zkoušel, zda je karoserie nové fabie z ocelového plechu - čtěte zde

Fotogalerie

Nejaktivnější jsou na evropských autosalonech pravděpodobně Asiaté s velkými deskami plnými tabulek, do kterých vypisují různé údaje, do detailu proměřují vystavené novinky a fotí drobnosti, třeba spáry kolem oken.

Fotografové pak často šílí z nenápadného chlapíka, který proměřuje každičký kout kufru a ne a ne se od auta hnout. Nohy čouhající zpod auta jsou tu na denním pořádku.

Novým hitem je prý špendlík, kterým se zkouší pevnost čalounění. Magnet pro zjištění, zda je víko kufru nebo blatník z plastu nebo ocelového plechu, je samozřejmou výbavou špiona.

Aby Asiaté nebyli tak nápadní, často na tuto práci najímají a proškolují „domácí“ návštěvníky autosalonů. Na Ženevském autosalonu si tak údajně přivydělávají francouzští a švýcarští penzisté. V Paříži dělal nafocené pětici Japonců společnost mladý Francouz.

Špioni patří k autosalonům už tradičně. „Autosalony slouží i k tomu, abych se podíval, co dělá konkurence,“ přiznává pro iDNES.cz jeden ze zástupců vystavující automobilky. „Jdu se podívat na nové mondeo,“ říká jeden ze Škodováků.

Světoznámé jsou návštěvy šéfa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna na stánku korejského Hyundaie. I letos se zašel na dravého konkurenta podívat, tentokrát bez extempore. Před několika lety totiž unikl na veřejnost záznam, ve kterém technicky erudovaný Winterkorn před svými spolupracovníky neskrývá údiv nad kvalitami Hyundaie i30, který konkuruje Golfu - čtěte zde.

Letos prý byla delegace korejské značky obhlédnout podle očitého svědka expozici Nissanu, kde se představuje model pulsar, který by mohl právě i30 zatopit.

Jde o čas

Proč špionují inženýři na autosalonech? Jde o čas. Automobilky si auta konkurence samozřejmě kupují, rozebírají je a dopodrobna je studují ve svých vývojových centrech. Jenže se k nim dostanou až měsíce po autosalonu, než odstartuje prodej a auta doputují k zákazníkům. Tím, že si auto prostudují na autosalonu, ušetří vývojáři měsíce. Pro ilustraci: nový Renault Espace se představil v Paříži teď, do prodeje dorazí až po novém roce, a další důležitá pařížská premiéra Mazdy MX-5 ještě později.

Špioni na pařížském autosalonu
Špioni na pařížském autosalonu

Podívejte se, jak automobilky připravují své expozice pro autosalon:





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.