Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špioni z Renaultu vynesli informace o elektromobilech. V podezření Číňani

  7:25aktualizováno  7. ledna 19:14
Francouzskou automobilkou Renault otřásá případ průmyslové špionáže, který je vážný a je výrazem ekonomické války, sdělil francouzský ministr průmyslu Eric Besson. Upřesnil, že předmětem špionáže byl podle všeho vývoj elektrických automobilů a že vyšetřováni jsou tři členové vedení firmy. Renault prý podezřívá z průmyslové špionáže čínskou konkurenci.

Renault Twizzy Z.E. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

"Ano, případ se bohužel zdá vážný. Výraz 'ekonomická válka', který se zdá mnohdy přehnaný, se zde zcela hodí. Zdá se, že se to týká elektrického automobilu, ale nemohu sdělit více," uvedl ministr v rozhovoru pro rozhlasovou stanici RTL.

Také Renault s odvoláním na zatím neukončené vyšetřování odmítá případ upřesnit. Mluvčí firmy podle agentury AFP jen poznamenala, že se jedná o "vážné skutečnosti". Podle jiných zdrojů se již podařilo prokázat, že se mimo společnost dostaly informace, čímž byly poškozeny zájmy automobilky.

Francouzský výrobce podle tisku podezřívá z průmyslové špionáže čínskou konkurenci. Francouzská tajná služba již podle listu Le Figaro tuto možnost prošetřuje. Automobilka Renault však tyto informace zatím nepotvrdila.

Vývoj a výroba elektrických aut se stala pro Renault, jehož partnerem je japonský Nissan, stěžejním programem. Firma se chystá v polovině roku vrhnout na trh dva typy elektrických aut, a to rodinný sedan Fluence a užitkový vůz Kangoo Express. Koncem roku a v první polovině příštího počítá se zahájením prodeje dalších dvou elektrických modelů, malého auta Twizy a malého sedanu Zoe.

O průmyslové špionáži v Evropě se nedávno zmínil i server WikiLeaks. Americká ambasáda v Berlíně podle něj došla k závěru, že Francie u svých evropských spojenců průmyslové špionáže uskutečňuje. "Francouzská špionáž je tak rozsáhlá, že škody, které způsobuje německému hospodářství, jsou větší než škody způsobené Čínou nebo Ruskem," citoval norský tisk z nedatované depeše velvyslanectví USA v německé metropoli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.