Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špiónský speciál Jamese Bonda se prodal jen za 74 milionů

  9:11aktualizováno  9:11
Za 2,6 milionu liber, což je asi 74 milionu korun byl v Londýně vydražen sportovní vůz Aston Martin DB5 z roku 1964, který ve filmech o Jamesu Bondovi řídil první představitel agenta 007 Sean Connery.

Aston Martin DB5 Jamese Bonda | foto: RM Auctions

Aukční síň RM Auctions původně očekávala, že se stříbrný vůz prodá aspoň za 3,5 milionu liber, ale nakonec projevili zájem jen dva kupci. "Je to pořád hodně peněz a nemyslím, že je někdo zklamán," komentoval výsledek mluvčí RM Auctions.

Vůz je jedním ze dvou originálních Aston Martinů, které Connery řídil ve snímcích Goldfinger a Thunderball. Stal se jedním z nejslavnějších "filmových" automobilů a každý fanoušek bondovek ví, že má rotující poznávací značku, neprůstřelný vysunovací štít na zádi, samopaly, kouřovou clonu, rozprašovač oleje na silnici, předchůdce satelitní navigace i skrytý knoflík na řadící páce, který - alespoň ve filmu - katapultoval přední sedadlo.

Vůz dal do dražby americký rozhlasový moderátor Jerry Lee, který ho koupil v roce 1969 za 12 000 dolarů. Od té doby ho měl doma a jen zřídka ho ukázal na veřejnosti. Podle RM Auctions je v perfektním stavu a má najeto jen 30 000 mil (48.000 kilometrů).

Autor Bonda Ian Fleming ve svých románech slavného agenta původně posadil do svého oblíbeného bentleye. Filmaři se ale rozhodli pro Aston Martin, kterému pak účinkování v Goldfingerovi přineslo výrazný nárůst prodeje. Později usedal do lotusů a BMW, dnes už zase řídí aston martiny.

Bondův Aston Martin byl prodán v rámci aukce luxusních a unikátních automobilů v londýnské Chelsea. Jeho nový majitel dostane s vozem i pobyt v sídle Iana Fleminga na Jamajce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.