Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spojení Fiatu s Opelem má řadu odpůrců

aktualizováno 
Opel je na prodej, okolo automobilky se rojí řada zájemců, nejvíce se v poslední době mluví o Fiatu. Zaznívají však názory, že italský výrobce nemusí zaručit německé firmě světlou budoucnost.

Opel a Fiat spolupracují už dlouho. Fiat Grande Punto (na obrázku) sdílí techniku s Opelem Corsa | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Odbory se bojí, že Fiat zavře německé továrny, odborníci varují, že spojení dvou automobilek s podobnou nabídkou nebude fungovat. Šéf konkurenčního koncernu varuje před nadšením z úspor, které by mělo přinést propojení dvou velkých značek.

"Dvě nemocné matky, to je přílišná zátěž i pro nejsilnější společnosti," řekl pro německou televizi ZDF Armin Schild, ředitel frankfurtské pobočky odborové organizace IG Metall a zároveň člen dozorčí rady Opelu, v narážce na špatnou kondici obou automobilek.

Proti spojení je také hesenský šéf opoziční strany SPD Thorsten Schäfer-Guembel. V Hesensku Opel zaměstnává nejvíce pracovníků. Spolkovému ministru financí vyslal vzkaz: "Fiat a Opel, to nejde dohromady."

Odboráři jsou přesvědčeni, že ve skutečnosti patří Fiat k automobilkám, které mají v Evropě největší problémy s přemírou výrobních linek. Italové podle nich plánují shrábnout státní pobídky pro Opel a automobilce nechtějí pomoci.

Zvýšení finančních rizik předpovídá výrobci v případě spojení s Fiatem také automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer. Opel by podle něj přišel o možnost dalšího technologického rozvoje a přivřela by se mu cesta na perspektivní ruský trh.

Ferdinand Dudenhöffer doporučuje Opelu spíše spojení s kanadským subdodavatelem pro automobilový průmysl, firmou Magna. Vedle ní by se mohly stát částečnými vlastníky také ruská automobilka GAZ a banka Sberbank. "To je kombinace, která by byla mnohem stabilnější než Fiat," uvedl slova Ferdinanda Dudenhöffera německý portál Auto Motor und Sport.

Do debaty o budoucnosti Opelu se zapojil také šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, když varoval šéfy Fiatu před nadšením z rychlých přínosů, které má přinést propojení dvou značek. Podle něj se synergické efekty nedostaví ani brzy, ani jednoduše. Winterkornovi předchůdci začali se spojováním automobilek v roce 1992.

Podobně jako Volkswagen používá společné technologie pro značky Volkswagen, Seat, Audi nebo Škoda, mohl by Fiat podobně využívat například stejné motory v chryslerech a opelech.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.